Abstrakt
W sytuacji, gdy około 15% populacji uczniów wykazuje cechy dyslektyczne, koniecznością staje się wyposażenie szkół w efektywne narzędzia do diagnozy i terapii tego rodzaju zaburzeń. Dzięki wykorzystaniu tabletu i specjalnie skonstruowanego długopisu wyposażonego w czujniki nacisku uzyskano możliwość monitorowania wielu parametrów, które do tej pory były dla terapeutów całkowicie niedostępne (np. pomiar nacisku na podłoże czy ścisku długopisu). Dodatkową korzyścią płynącą z zastosowania komputera osobistego jako centralnego elementu interfejsu jest możliwość łatwego gromadzenia danych statystycznych przy użyciu ankiet elektronicznych w internetowej bazie danych, ich inteligentnej analizy, łatwego tworzenia scenariuszy ćwiczeń terapeutycznych, programowania i kontroli wyników. Analiza wyników uzyskiwanych na przestrzeni dłuższego czasu łatwo pozwala ocenić postępy czynione przez objęte terapią dziecko.W artykule skupiono się na pracach, które doprowadziły do stworzenia sprzętowego prototypu urządzenia i współpracującego z nim oprogramowania. Opisano także testy poprawności działania opracowanego systemu.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3233/IDT-2010-0080
- Licencja
- Copyright (2010 IOS Press)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Intelligent Decision Technologies-Netherlands
nr 4,
strony 197 - 209,
ISSN: 1872-4981 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Odya P., Czyżewski A., Grabkowska A., Grabkowski M.: Smart Pen - new multimodal computer control tool for graphomotorical therapy// Intelligent Decision Technologies-Netherlands. -Vol. 4., iss. 3 (2010), s.197-209
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 93 razy