Abstrakt
Accidents that involve vehicles departing the road tend to have very high severity, as they often result in the vehicle hitting a permanent obstacle (which can be a ree, a pole, facility pillar, front wall of a culvert or a barrier). In recent years, this type of accident caused approx. 19% of all road deaths in Poland. A particularly high risk can be observed on roads located in northern and western voivodships, with many avenues of trees along the roadside. The paper will present the major road user hazards and their locations, based on the example of detailed analyses conducted for the area of the Warminsko-Mazurskie voivodship in Poland. In the paper, the authors will also present measures that can be applied to improve the safety of road users by improving roads managed by local governments in Warminsko-Mazurskie.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201712202002
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
MATEC Web of Conferences
nr 122,
strony 1 - 7,
ISSN: 2261-236X - ISSN:
- 2261-236X
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Budzyński M., Radzikowski T., Zalewski R.: Solid road environment and its hazards// MATEC Web of Conferences -Vol. 122, (2017), s.1-7
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201712202002
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 73 razy