Abstrakt
Przedstawiono dwie grupy metod kontroli jakości paliwa - metody konwencjonalne i wybrane ''metody przesiewowe'' - w tym zastosowanie spektrofotometrii w bliskiej podczerwieni (NIR), które umożliwiają identyfikację sfałszowanego paliwa. Opisano także metodykę badań prowadzącą do oznaczenia nieznanego parametru użytkowego badanego paliwa, począwszy od utworzenia optymalnych postaci równań korelacyjnych poprzez kontrolę ich poprawności do wykorzystania analitycznego. Zwrócono też uwagę na możliwość błędów, gdy badania dotyczą paliwa spoza obszaru zmienności modelu chemometrycznego. Ponadto praca zawiera zarys problematyki złej jakości autogazu (LPG) oraz wyszczególnienie badań analitycznych jakie powinny być przeprowadzone, aby kontrola jakości autogazu była prawidłowa.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Kamiński M.: Sposoby i skutki fałszowania paliw silnikowych oraz metody wykrywania.Cz. 2 // . -., (2004), s.0-29
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 87 razy