Sposoby i skutki fałszowania paliw silnikowych oraz metody wykrywania.Cz. 2 - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Sposoby i skutki fałszowania paliw silnikowych oraz metody wykrywania.Cz. 2

Abstrakt

Przedstawiono dwie grupy metod kontroli jakości paliwa - metody konwencjonalne i wybrane ''metody przesiewowe'' - w tym zastosowanie spektrofotometrii w bliskiej podczerwieni (NIR), które umożliwiają identyfikację sfałszowanego paliwa. Opisano także metodykę badań prowadzącą do oznaczenia nieznanego parametru użytkowego badanego paliwa, począwszy od utworzenia optymalnych postaci równań korelacyjnych poprzez kontrolę ich poprawności do wykorzystania analitycznego. Zwrócono też uwagę na możliwość błędów, gdy badania dotyczą paliwa spoza obszaru zmienności modelu chemometrycznego. Ponadto praca zawiera zarys problematyki złej jakości autogazu (LPG) oraz wyszczególnienie badań analitycznych jakie powinny być przeprowadzone, aby kontrola jakości autogazu była prawidłowa.

Autor (1)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język:
polski
Rok wydania:
2004
Opis bibliograficzny:
Kamiński M.: Sposoby i skutki fałszowania paliw silnikowych oraz metody wykrywania.Cz. 2 // . -., (2004), s.0-29
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 87 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi