Stereoscopy in Graphics APIs for CAVE Applications - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Stereoscopy in Graphics APIs for CAVE Applications

Abstrakt

The paper compares the advantages and disadvantages of a variety of Graphics Application Programming Interfaces (APIs) from the perspective of obtaining stereoscopy in applications written for a CAVE virtual reality environment. A number of problems have been diagnosed and an attempt has been made to solve them using OpenGL, DirectX 11 and 12, Vulkan, as well as the Unity Engine which can internally use DirectX, OpenGL and Vulkan, but has problems and limitations of its own.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 281 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Opublikowano w:
Annals of Computer Science and Information Systems nr 15, strony 893 - 896,
ISSN: 2300-5963
Tytuł wydania:
Proceedings of the 2018 Federated Conference on Computer Science and Information Systems strony 893 - 896
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Redlarski J., Trzosowski R., Kowalski M., Kowalski B., Lebiedź J.: Stereoscopy in Graphics APIs for CAVE Applications// Proceedings of the 2018 Federated Conference on Computer Science and Information Systems/ : , 2018, s.893-896
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15439/2018f223
Bibliografia: test
  1. S. Gateau, D. Filion, "Stereoscopic 3D Demystified: From Theory to Implementation in Starcraft 2," Game Developers Conference GDC 2011, http://www.nvidia.com/content/PDF/GDC2011/Stereoscopy.pdf . otwiera się w nowej karcie
  2. S. Gateau, S. Nash, "Implementing Stereoscopic 3D in Your Applications," GPU Technology Conference GTC 2010, https://www.nvidia.com/content/GTC-2010/pdfs/2010_GTC2010.pdf . otwiera się w nowej karcie
  3. I3DVL, "Immersive 3D Visualization Lab," https://eti.pg.edu.pl/i3dvl . otwiera się w nowej karcie
  4. J. Lebiedź, "3D visualization," Proceedings of the Polish Conference on Computer Games Development WGK 2013 (in Polish), vol. 3, Gdańsk 2013, pp. 105-115. otwiera się w nowej karcie
  5. J. Lebiedź, J. Redlarski, "Applications of Immersive 3D Visualization Lab," 24th International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision WSCG 2016 -Poster Papers Proceedings, Plzeň 2016, pp. 69-74. otwiera się w nowej karcie
  6. P. Łapiński, Vulkan Cookbook, Packt Publishing 2017.
  7. A. Mazikowski, J. Lebiedź, "Image projection in Immersive 3D Visualization Laboratory,".18th International Conference in Knowledge Based and Intelligent Information and Engineering Systems KES 2014, Procedia Computer Science 35, 2014, pp. 842-850, http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2014.08.251 otwiera się w nowej karcie
  8. Unity Documentation, "How to do Stereoscopic Rendering," 2018, https://docs.unity3d.com/Manual/StereoscopicRendering.html . otwiera się w nowej karcie
  9. "NVIDIA 3D Vision Pro And Stereoscopic 3D," 2010, http://www.nvidia.com/docs/IO/40505/WP-05482-001_v01-final.pdf otwiera się w nowej karcie
  10. Unity Documentation, "Single-Pass Stereo rendering," 2018, https://docs.unity3d.com/Manual/SinglePassStereoRendering.html otwiera się w nowej karcie
  11. Microsoft Developer Network, "OpenGL on Windows", 2018 https://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd374293(v=vs.85).aspx otwiera się w nowej karcie
  12. The Khronos Group, Inc. 2018, https://www.khronos.org/vulkan/ otwiera się w nowej karcie
  13. Microsoft Developer Network, "Direct3D 12 Programming Guide", 2018, https://msdn.microsoft.com/en- us/library/windows/desktop/dn899121(v=vs.85).aspx otwiera się w nowej karcie
Źródła finansowania:
  • Działalność statutowa/subwencja
  • dotacje podmiotowe na finansowanie utrzymania specjalnego urządzenia badawczego pn. "Stanowisko badawcze Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej - zamknięta jaskinia rzeczywistości wirtualnej ze sferycznym symulatorem chodu"
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 157 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi