Abstrakt
The paper compares the advantages and disadvantages of a variety of Graphics Application Programming Interfaces (APIs) from the perspective of obtaining stereoscopy in applications written for a CAVE virtual reality environment. A number of problems have been diagnosed and an attempt has been made to solve them using OpenGL, DirectX 11 and 12, Vulkan, as well as the Unity Engine which can internally use DirectX, OpenGL and Vulkan, but has problems and limitations of its own.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 281 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Opublikowano w:
-
Annals of Computer Science and Information Systems
nr 15,
strony 893 - 896,
ISSN: 2300-5963 - Tytuł wydania:
- Proceedings of the 2018 Federated Conference on Computer Science and Information Systems strony 893 - 896
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Redlarski J., Trzosowski R., Kowalski M., Kowalski B., Lebiedź J.: Stereoscopy in Graphics APIs for CAVE Applications// Proceedings of the 2018 Federated Conference on Computer Science and Information Systems/ : , 2018, s.893-896
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15439/2018f223
- Bibliografia: test
-
- S. Gateau, D. Filion, "Stereoscopic 3D Demystified: From Theory to Implementation in Starcraft 2," Game Developers Conference GDC 2011, http://www.nvidia.com/content/PDF/GDC2011/Stereoscopy.pdf . otwiera się w nowej karcie
- S. Gateau, S. Nash, "Implementing Stereoscopic 3D in Your Applications," GPU Technology Conference GTC 2010, https://www.nvidia.com/content/GTC-2010/pdfs/2010_GTC2010.pdf . otwiera się w nowej karcie
- I3DVL, "Immersive 3D Visualization Lab," https://eti.pg.edu.pl/i3dvl . otwiera się w nowej karcie
- J. Lebiedź, "3D visualization," Proceedings of the Polish Conference on Computer Games Development WGK 2013 (in Polish), vol. 3, Gdańsk 2013, pp. 105-115. otwiera się w nowej karcie
- J. Lebiedź, J. Redlarski, "Applications of Immersive 3D Visualization Lab," 24th International Conference on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision WSCG 2016 -Poster Papers Proceedings, Plzeň 2016, pp. 69-74. otwiera się w nowej karcie
- P. Łapiński, Vulkan Cookbook, Packt Publishing 2017.
- A. Mazikowski, J. Lebiedź, "Image projection in Immersive 3D Visualization Laboratory,".18th International Conference in Knowledge Based and Intelligent Information and Engineering Systems KES 2014, Procedia Computer Science 35, 2014, pp. 842-850, http://dx.doi.org/10.1016/j.procs.2014.08.251 otwiera się w nowej karcie
- Unity Documentation, "How to do Stereoscopic Rendering," 2018, https://docs.unity3d.com/Manual/StereoscopicRendering.html . otwiera się w nowej karcie
- "NVIDIA 3D Vision Pro And Stereoscopic 3D," 2010, http://www.nvidia.com/docs/IO/40505/WP-05482-001_v01-final.pdf otwiera się w nowej karcie
- Unity Documentation, "Single-Pass Stereo rendering," 2018, https://docs.unity3d.com/Manual/SinglePassStereoRendering.html otwiera się w nowej karcie
- Microsoft Developer Network, "OpenGL on Windows", 2018 https://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd374293(v=vs.85).aspx otwiera się w nowej karcie
- The Khronos Group, Inc. 2018, https://www.khronos.org/vulkan/ otwiera się w nowej karcie
- Microsoft Developer Network, "Direct3D 12 Programming Guide", 2018, https://msdn.microsoft.com/en- us/library/windows/desktop/dn899121(v=vs.85).aspx otwiera się w nowej karcie
- Źródła finansowania:
-
- Działalność statutowa/subwencja
- dotacje podmiotowe na finansowanie utrzymania specjalnego urządzenia badawczego pn. "Stanowisko badawcze Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej - zamknięta jaskinia rzeczywistości wirtualnej ze sferycznym symulatorem chodu"
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 157 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Overcoming Phobias: Harnessing the Power of Immersive Virtual Reality Therapy
- A. Popławska,
- J. Lebiedź,
- P. Bąbel
2024