Student - klient : czy uczelnia ma zawsze spelniać oczekiwania studentów? - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Student - klient : czy uczelnia ma zawsze spelniać oczekiwania studentów?

Abstrakt

Jednym z podstawowych dylematów związanych z wprowadzaniem orientacji marketingowej do uczelni, a zarazem najistotniejszą barierą, jest problem traktowania studentów jako klientów. Na pierwszy rzut oka oznacza to, że zgodnie z regułami marketingowymi uczelnia powinna zaspokajać wszelkie wymagania i oczekiwania swoich klientów.Postępowanie zgodne z hasłem "Klient nasz Pan" niepokoi jednak władze zarządzające szkołami wyższymi. Autorka rozważa trzy podejścia traktowania studenta: jako produkt jako klienta jako partnera.W artykule proponuje się traktowanie studentów jako klientów w kontekście usług profesjonalnych, jakimi są uczelnie i usługi edukacyjne przez nie oferowane.Tak więc zastosowanie marketingu w uczelni nie oznacza, że powinna ona dostosować swoje działania do wszystkich potrzeb i oczekiwań studentów, ale, że w kwestii podnoszenia jakości oferowanych usług te potrzeby powinny być brane pod uwagę oraz, że uczelnia powinna podejmować działania mające na celu podnoszenie poziomu satysfakcji - zbliżenie do siebie oczekiwań studentów i uczelni jako organizacji. Jednym z ważniejszych działań marketingowych uczelni powinno być nie tylko poznawanie oczekiwań studentów, ale również ich kształtowanie (edukowanie klientów).Poszukiwanie kompromisów powinno zamienić się w dialog pomiędzy uczelnią, a jej klientami, prowadzący do tworzenia pozytywnych relacji.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
MARKETING I RYNEK strony 14 - 0,
ISSN: 1231-7853
Język:
polski
Rok wydania:
2007
Opis bibliograficzny:
Drapińska A.: Student - klient : czy uczelnia ma zawsze spelniać oczekiwania studentów?// MARKETING I RYNEK. -., nr. nr 3 (2007), s.14-0
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 168 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi