Abstrakt
Development strategy for the port of Gdańsk assumes that , up to 2027, it will become the main transport centre in the Baltic Sea region. To this end , for many years work has been carried out to facilitate access to the port both by sea and land. One of the elements of extension of the port is the building of another terminal of Deepwater Container Terminal , Gdańsk. In this task, geotechnical operations aimed at appropriate preparation of subgrade for storage of containers and operation of cranes, have been especially important. Effectiveness of the assumed design solution of land-side girder for gantry crane has been verified by means of a technical monitoring system. This paper presents main elements of design the land-side girder of a new quay of the container terminal in Gdańsk, together with its computational analysis, as well as the results collected during a few months of observation, which have revealed real work of monitored elements.
Cytowania
-
2 0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2 2
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/pomr-2017-0033
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 24,
strony 149 - 155,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Miśkiewicz M., Pyrzowski Ł., Wilde K., Mitrosz O.: Technical monitoring system for a new part of Gdańsk Deepwater Container Terminal// Polish Maritime Research. -Vol. 24, iss. S1(93) (2017), s.149-155
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/pomr-2017-0033
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 170 razy