Abstrakt
Celem artykułu jest po pierwsze: poszukiwanie przyczyn degradacji wiejskiego krajobrazu kulturowego w relacjach nierównowagi pomiędzy tradycyjną wiejską gospodarką opartą na rolnictwie a turystyką jako częścią gospodarki konsumpcji, po drugie: wskazanie potencjału gospodarstwa rodzinnego w harmonizowaniu celów produkcji i konsumpcji, po trzecie: próba wzmocnienia doradczej roli architekta jako rzecznika wiejskiego krajobrazu kulturowego będącego dobrem publicznym.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Marka wiejskiego produktu turystycznego strony 232 - 238
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Górka A.: Udział architekta w planowaniu zrównoważonej turystyki wiejskiej// Marka wiejskiego produktu turystycznego/ ed. ed. Piotr Palich. Gdynia: Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, 2009, s.232-238
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 73 razy