Usługa oraz model dekompozycji - teoretyczne podstawy usługowego zarządzania organizacją wsparcia IT
Abstrakt
Rozdział omawia fundamentalne dla usługowego modelu zarządzania organizacją IT pojęcie usługi. Opisuje podstawowe typy jej atrybutów oraz wprowadza funkcję wyróżniającą wykorzystaną do kategoryzacji usług. W dalszej części ukazany jest ogólny model dekompozycji usługi i jego wersję bazującą na ograniczeniach implementacji modelu w CMDB. Publikacja podsumowuje otrzymane wyniki i wskazuje dalsze kierunki badań dotyczące w szczególności modelu wsparcia oraz umów typu SLA i OLA.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Zastosowanie technologii informatycznych w zarządzaniu wiedzą strony 295 - 301
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Pastuszak J., Stolarek M., Orłowski C.: Usługa oraz model dekompozycji - teoretyczne podstawy usługowego zarządzania organizacją wsparcia IT// Zastosowanie technologii informatycznych w zarządzaniu wiedzą/ ed. eds. Cezary Orłowski, Zdzisław Kowalczuk, Edward Szczerbicki. Gdańsk: Pomorskie Wydawnictwo Naukowo-Techniczne PWNT, 2009, s.295-301
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy