Abstrakt
The stochastic process of container loading is described in the paper with special emphasis to ship motion when she is lying at a quay. The 3 DOF system was applied to describe rolling, pitching and heaving of a vessel which may cause a significant variations of momentary deck elevation. The realistic range of such variations are assessed for a variety of cargo locations on-board and a phase shift between two independent gantries engaged in cargo operations. The process is modeled with regard to random character of crucial variables affecting ship motion due to cargo loading.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.09.04.02
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation
nr 9,
strony 467 - 473,
ISSN: 2083-6473 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Krata P.: Variations of Ship’s Deck Elevation Due to Stochastic Process of Containers Loading// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation -Vol. 5, (2015), s.467-473
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.09.04.02
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 72 razy