Wpływ zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych na podatność modernizacyjną układów torowych
Abstrakt
Podatnością modernizacyjną nazywamy stopień przystosowania analizowanego odcinka linii kolejowej do zmiany prędkości eksploatacyjnej. Skala możliwych zmian prędkości (w sensie jej zwiększenia) jest wypadkową istniejącego układu geometrycznego linii w planie, ograniczeń lokalizacyjnych oraz dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych. Jakiekolwiek zmiany tych ostatnich wpływają bezpośrednio na obliczenie elementarnych charakterystyk geometrycznych toru: promienia minimalnego, przechyłki, długości krzywej przejściowej. W ostatnich latach wartości ograniczeń geometrycznych i kinematycznych zdefiniowano w normie PN-EN 13803–1:2010 oraz znowelizowano w rozporządzeniu zawartym w Dzienniku Ustaw 2014 poz. 867 i instrukcji Id-1. Zakres przewidywanych na sieci PKP prac modernizacyjnych i rewitalizacyjnych skłonił do szczegółowej analizy wpływu tych zmian na podatność modernizacyjną. Jej poprawne określenie ma bezpośredni wpływ na wybór wariantu modernizacji lub rewitalizacji linii kolejowej, a więc także na koszty inwestycji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa Najnowsze Technologie w Transporcie Szynowym strony 87 - 88
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Nowakowski M.: Wpływ zmian dopuszczalnych wartości parametrów geometrycznych i kinematycznych na podatność modernizacyjną układów torowych// IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa Najnowsze Technologie w Transporcie Szynowym/ ed. 2015 Warszawa, Józefów: Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2015, s.87-88
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy