Abstrakt
W artykule przedstawiono budowę systemu do automatycznej budowy modeli 3D wnętrz budynków. System taki może być stosowany do tworzenia lokacji w grach komputerowych. Model jest tworzony na bazie kolorowych oraz głębokościowych obrazów pobranych z kamery Microsoft Kinect. Opisano architekturę komponentową systemu, zastosowane sterowniki do komunikacji. Podano zastosowany algorytm sekwencyjny i równoległy, środowisko testowe oraz wyniki wydajności poszczególnych etapów procesu budowy. System doskonale sprawdza się w modelowaniu wnętrz pomieszczeń, wykorzystywanych również w grach komputerowych.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
strony 196 - 202,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Dziubich T., Fularczyk A., Furmanek C., Różański J.: Zautomatyzowana budowa modeli 3D pomieszczeń// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -., nr. nr 10 (2011), s.196-202
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 109 razy