dr inż. arch. Romanika Okraszewska
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Inżynierii Transportowej
Obszary badawcze
Publikacje
Filtry
wszystkich: 58
Katalog Publikacji
Rok 2011
-
Ogrodzenie terenu budowy w praktyce
PublikacjaW artykule przedstawiono uregulowania prawne jakim powinny podlegać ogrodzenia placów budowy. Przedstawiono także zróżnicowane przykłady wykonania oraz stanu istniejącego ogrodzeń placów budowy w świetle społecznych oczekiwań.
Rok 2009
-
Przestrzenne konflikty strukturalne związane z funkcjonowaniem i rozwojem systemu transportowego na przykładzie Gdańska
PublikacjaFunkcjonowaniu i rozwojowi systemu transportowego towarzyszy występowanie różnych rodzajów przestrzennych sytuacji konfliktowych. W artykule, na przykładzie Gdańska, opisano konflikty strukturalne. Zaproponowano również w skali lokalnej ogólny model równoważenia rozwoju systemu transportowego.
Rok 2008
Rok 2007
-
Influence of transport policy on shape and function of public space
PublikacjaIstotnym wyznacznikiem atrakcyjności miejsca jest dostępność, zdeterminowana przez skalę podażowej polityki transportowej oraz wielkość wskaźnika motoryzacji. Samochód, jako dobro powszechnie dostępne, wpłyną na zmianę zachowań społecznych mieszkańców oraz na percepcję, kształt i funkcjonowanie przestrzeni miejskich. Z jednej strony integruje tkankę miejską, a z drugiej okupując wolne przestrzenie, nie uwzględniając żadnych wyższych...
Rok 2006
-
Ewolucja polityki transportowej Unii Europejskiej w kontekście równoważenia rozwoju
PublikacjaArtykuł przedstawia wpływ paradygmatu zrównoważonego rozwoju na politykę transportową Unii Europejskiej w poszczególnych okresach jej funkcjonowania.
-
Identyfikacja wizualna w architekturze
PublikacjaKomunikacja marketingowa używa wielu narzędzi w dążeniu do ekonomicznego sukcesu. Jednym z tych narzędzi jest również i architektura. Identyfikacja wizualna w architekturze jest równie istotna dla świata biznesu jak reklama.
-
Narzędzia zapobiegania kongestii w miastach na przykładzie Kurytyby i Singapuru.
PublikacjaArtykuł opisuje dwa studia przypadków. Pierwszy przedstawia zrównoważony rozwój Kurytyby będący wynikiem konsekwentnie realizowanej polityki transportowej oraz racjonalnego planowania przestrzennego. Drugi dotyczy Singapuru, w którym do walki z kongestią wykorzystano narzędzia administracyjno-finansowe oraz nową technologię. Oba przykłady obrazują wpływ efektywności transportu zbiorowego na kształtowanie społecznych postaw transportowych.
Rok 2005
-
Rola konsultacji społecznych w procesie tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego i rewitalizacji struktur miejskich na przykładzie Wiednia
PublikacjaW artykule omówiono politykę przestrzenną i społeczną Wiednia, porównano zaawansowanie demokratyzacji procesu planowania przestrzennego w Austrii i w Polsce, przedstawiono projekty i realizacje wiedeńskie.
wyświetlono 3479 razy