Katedra Automatyki - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Automatyki

Filtry

wszystkich: 104

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2004
Rok 2005
  • Zastosowanie modeli matematycznych przy projektowaniu steru strumieniowego i napędu elektrycznego statku
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono koncepcję wykorzystania badań symulacyjnych przy projektowaniu steru strumieniowego jak i napędu elektrycznego statku. Jako przykład modelu matematycznego przedstawiono hybrydowy model silnika klatkowego. Jego parametry są dostrajane przy wykorzystaniu algorytmu genetycznego w Matlab/Simulink. Przedstawiono również przykładowe badania symulacyjne podsystemu elektroenergetycznego zasilającego ster strumieniowy statku....

  • Stanowisko badawcze do weryfikacji algorytmów sterowania
    Publikacja

    Opisano laboratoryjne stanowisko do badania algorytmów sterowania z możliwością oceny metod stosowanych przy ich tworzeniu. Przedstawiono praktyczne zastosowanie środowiska Matlab-Simulink do modelowania elementów układu sterowania, współpracujących z obiektem rzeczywistym.

  • Regulator trajektorii w aspekcie sterowania statkiem w sytuacji kolizyjnej
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przedstawiono projekt regulatora trajektorii do sterowania statkiem wzdłuż planowanej trasy z uwzględnieniem zmian prędkości. Regulator zrealizowano w oparciu o logikę rozmytą. W algorytmie sterowania wykorzystuje się koncepcję statku wirtualnego, który porusza się dokładnie wzdłuż zadanej trajektorii. Opracowane reguły sterowaniaregulatora rozmytego trajektorii poddane zostały badaniom na modelumatematycznym statku typu kontenerowiec....

  • Modelowanie obszarów niebezpiecznych i pogodowych w procesie wyznaczania trasy przejścia statku
    Publikacja

    - Rok 2005

    Minimalny obszar akwenu wokół poruszającego się statku zawarty w pewnych granicach nazywa się domeną. Obszar ten stanowi strefę bezpieczeństwa dla poruszającego się statku w którym nie powinien się znaleźć żaden inny obiekt nawigacyjny gdyż powoduje to ryzyko kolizji. Obszary przedstawiające złe warunki pogodowe nie są całkowicie zabronione i dlatego też opisywane są rozmytymi funkcjami przynależności. W pracy przedstawiono zależności...