Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Inżynierii Elektrycznej Transportu

Filtry

wszystkich: 197

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

  • Determination of equivalent circuit parameters of an induction motor using field calculation software

    Simulation of the drive system comprising a power electronic converter and an induction motor requires that the equivalent circuit parameters of the motor are known. These parameters can be either measured or calculated. A method of calculation of self and mutual inductances that are parameters of a polyphase model of the motor is presented in the paper. All self-inductances and mutual inductances have been calculated using the...

  • Wysokoczęstotliwościowy falownik napięcia - badania symulacyjne

    Większość ruchomych odbiorników energii elektrycznej jest połączona ze źródłem energii poprzez: giętkie przewody, komutatory, pierścienie ślizgowe lub pantografy. Taki sposób zasilania w energię elektryczną jest powszech-nie akceptowalny w łagodnym środowisku pracy, ale może być ograniczony w środowisku zagrożonym pod względem wybuchu lub wilgotnym. W wielu przypadkach zastosowań trakcyjnych warunki środowiskowe nie pozwalają na...

  • Simulation of influence of the air gap asymmetryon voltage waveforms of a synchronous machine
    Publikacja

    - Rok 2005

    Results of simulation of a synchronous generator with the air gap asymmetry characterised by eccentricity are presented in the paper. The Lagrange's energy method has been used in derivation of the model equations. Analysis of influence of the air gap asymmetry on characteristics of self and mutual inductances of windings, as well as analysis of induced voltage waveforms as a function of the air gap asymmetry have been performed....

  • New Methods of Short-Circuit Current Limiting and Switching-off

    Przedstawiono wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych hybrydowych indukcyjno-tyrystorowych ograniczników i wyłączników prądu zwarciowego. Impedancja dławika ogranicznika prądu jest wtrącana do obwodu zwarciowego dopiero w chwili, gdy prąd zwarciowy przekroczy wartość prądu wymuszonego w dławiku przez zewnętrzne źródło prądu. Ograniczanie dynamiki prądu zwarciowego jest bezzwłoczne. Układ nie generuje przepięć łączeniowych....

  • Stabilność systemu zasilania trakcji elektrycznej
    Publikacja

    W referacie przedstawiono wybrane problemy podatności trakcyjnego systemu zasilania na występowanie oscylacji prądów i napięć. Oscylacje te są uzależnione od elementów LC, (m.in. filtrów podstacji, filtrów pojazdów) oraz algorytmów sterowania napędów. Przeprowadzono analizę systemu zasilania trakcji elektrycznej pod kątem stabilności w zależności od jego parametrów elektrycznych. Uwzględniono różne możliwe konfiguracje układu dla...

  • Wpływ parametrów filtra wejściowego lc pojazdu na stabilność trakcyjnego układu zasilania
    Publikacja

    - Rok 2005

    W referacie przedstawiono wpływ zmiany parametrów elektrycznych filtra na stabilność układu zasilania trakcji elektrycznej. Zaprezentowano ogólne założenia teoretyczne problemu oraz zaproponowano nowy współczynnik pozwalający na wstępne określenie stabilności sys-temu dla przyjętych parametrów filtra wejściowego. Przedstawiono wyniki analizy symula-cyjnej wykonanej w programie PSpice przy wykorzystaniu opracowanych modeli poszcze-gólnych...

  • Model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układach napędowych
    Publikacja

    - Rok 2005

    W artykule przedstawiono metodę modelowania i model matematyczny przełączalnego silnika reluktancyjnego w układach napędowych. Do modelowania wykorzystano metodę energetyczną Lagrange'a. Współczynniki równania Lagrange'a układu napędowego z przełączalnym silnikiem reluktancyjnym MRV160 wyznaczono na podstawie wyników obliczeń silnika metodą elementów skończonych w programie Flux2D. Zamieszczono wybrane wyniki pomiarów i symulacji...

  • Diagnostyka techniczna węzła zawieszenia ślizgacza trakcyjnego odbieraka prądu - analiza i symulacja
    Publikacja

    W referacie przedstawiono opis matematyczny układu mechanicznego odbieraka prądu, a także omówiono opracowany model komputerowy układu w programie PSpice. Zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych, w których przedstawiono wpływ częstotliwości wymuszeń zewnętrznych na występowanie drgań mechanicznych w układzie. Temat ten jest związany z problematyką jakości odbioru energii elektrycznej z sieci trakcyjnej wynikającej ze współpracy...

  • Analiza układów przekształtnikowych w systemach bezstykowego przesyłania energii elektrycznej do pojazdu trakcyjnego
    Publikacja

    - Rok 2005

    Przekształtniki energoelektroniczne umożliwiają budowę systemu przekazywania energii elektrycznej z jednego obwodu do drugiego na drodze indukcyjnej bez połączenia między nimi. Wstępna analiza takiego układu wykazała, że możliwe jest przesyłanie energii wystarczającej do zasilenia pojedynczego pojazdu poprzez układ cewek powietrznych o sła-bym sprzężeniu magnetycznym. Zapewnienie odpowiedniej wydajności energetycznej przy najlepszej...

  • Wpływ filtru wyjściowego falownika napięcia na widmo drgań i hałasu układu napędowego z silnikiem indukcyjnym
    Publikacja

    - Rok 2005

    Zasosowanie filtrów wyjściowych falownika napiecia nie jest jednoznaczne z ograniczeniem drgań i hałasu emitowanego przez przekształtnikowy układ napedowy. Zamieszczono analizę wpływu filtru wyjściowego na widma hałasu i drgań silnika asynchroniczneho oraz kompletnego układu napędowego wraz z filtrem wyjściowym falownika napięcia. Przedstawiono wyniki analizy widmowej ciśnienia akustycznego emitowanego przez wybrany silnik klatkowy...

  • Automatyczne urządzenia przełączające nn - oferta firmy Siemens
    Publikacja

    - Rok 2006

    Układy samoczynnego załaczania rezerwy zasilania (SZR), okrełslane w PN-EN 60947-6-1 jako automatyczne urządzenia przełaczające (ATSE ang. Automatic Transfer Switching Equipment) są przeznaczone do zapewnienia ciągłosci zasilania odbiorców energii elektrycznej. W artykule omówiono klasyfikację ATSE, budowę blokad aparatów wykonawczych oraz zalecane czasy zadzialania ATSE. Przedstawiono automatyczne urządzenia przełaczające oferowane...

  • Automatyczne urządzenia przełączające niskiego napięcia
    Publikacja

    - Rok 2006

    Układy samoczynnego załaczania rezerwy zasilania (SZR), okrełslane w PN-EN 60947-6-1 jako automatyczne urządzenia przełaczające (ATSE ang. Automatic Transfer Switching Equipment) są przeznaczone do zapewnienia ciągłosci zasilania odbiorców energii elektrycznej. W artykule omówiono klasyfikację ATSE, budowę elektrycznych blokad aparatów wykonawczych oraz zalecane czasy zadzialania ATSE. Przedstawiono automatyczne urządzenia przełaczające...

  • Zjawiska wibroakustyczne w asysnchronicznych silnikach klatkowych
    Publikacja

    - Rok 2006

    Rozprawa jest próbą systematycznego i kompleksowego rozpatrzenia zjawisk wibroakustycznych występujących podczas pracy asynchronicznych silników klatkowych małej mocy. Wychodząc z ogólnego diagramu związków przyczynowo-skutkowych wprowadzono wstępną klasyfikację mechanizmów generowania drgań i hałasu w silnikach. Bazując na przeprowadzonych badaniach wibroakustycznych zweryfikowano hipotezy o ilościowym udziale mechanicznych, wentylacyjnych...

  • Układ komputerowy do rejestracji parametrów autonomicznego pojazdu elektrycznego
    Publikacja

    W artykule przedstawiono układ rejestrujący parametry wózka elektrycznego, wykorzystujący komputer przemysłowy wyposażony w kartę akwizycji danych. Opisano budowę układu oraz funkcjonalność jego oprogramowania. Przedstawiono przykładowe wyniki rejestracji oraz podkreślono istotne cechy dydaktyczne układu

  • 2D Mathematical Model of the Commutator Sliding Contact of an Electrical Machine
    Publikacja

    - Rok 2006

    W artykule przedstawiono model matematyczny 2D komutatorowego zestyku ślizgowego z wieloma stopniami swobody. W modelu uwzględniono zmienne wymuszenia działające na szczotkę. Wymuszenia te są wynikiem falistości wirującego komutatora. Szczotka została zamodelowana jako system wielu mas, elementów sprężystych i tłumików rozłożonych w kierunku stycznym i promieniowym. Zamodelowano wszystkie oddziaływania lepkosprężyste pomiędzy komutatorem...

  • Modelowanie 3d uzwojenia maszyny elektrycznej z wykorzystaniem obwodowego modelu mechanicznego cewki giętkiej
    Publikacja

    - Rok 2006

    W pracy przedstawiono założenia i sposób wyprowadzenia równań różniczkowych modelu mechanicznego cewki giętkiej. Do analizy przyjęto uzwojenie dwuwarstwowe prądnicy synchronicznej. Opracowany mechaniczny model obwodowy cewki tego uzwojenia można scharakteryzować jako model rurkowy o regulowanej grubości. Pozwala on na uwzględnienie sztywności podłużnej i poprzecznej przy mniejszej liczbie równań różniczkowych modelu. Model ten...

  • Badania symulacyjne drgań szczotki z wykorzystaniem matematycznego modelu 2D komutatorowego zestyku ślizgowego maszyny elektrycznej
    Publikacja

    W referacie przedstawiono model matematyczny komutatorowego zestyku ślizgowego i jego zastosowanie do badań symulacyjnych drgań szczotki. Jest to mechaniczny model obwodowy z uwzględnieniem rozkładu elementów skupionych szczotki w przestrzeni 2D. W szczotce wyróżniono liniowe elementy zachowawcze oraz elementy dyssypatywne. Przestrzeń międzystykowa jest zamodelowana układem nieliniowych elementów sprężystych i dyssypatywnych. Pomiędzy...