Abstrakt
Ship designing is a complex process, as the ship itself is a complex, technical multi-level object which operates in the air/water boundary environment and is exposed to the action of many different external and internal factors resulting from the adopted technical solutions, type of operation, and environmental conditions. A traditional ship design process consists of a series of subsequent multistage iterations, which gradually increase the design identification level. The paper presents problems related to the design of a small untypical vessel with the aid of variant methodology making use of optimisation algorithms. The computer-aided design methodology has been developed which does not need permanent reference to already built real ships and empirical-statistical relations. Possibilities were indicated for integrating together early design stages, and parallel designing of hull shape and parameters.
Cytowania
-
6
CrossRef
-
0
Web of Science
-
8
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
nr 24,
strony 77 - 82,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Karczewski A., Kozak J.: VARIANT DESIGNING IN the PRELIMINARY SMALL SHIP DESIGN PROCESS// Polish Maritime Research. -Vol. 24, nr. 2 (94) (2017), s.77-82
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/pomr-2017-0052
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 190 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Variable-fidelity shape optimization of dual-rotor wind turbines
- T. Andrew,
- L. Leifur,
- S. Anupam
- + 1 autorów