Zastosowanie obiegu kombinowanego wolnoobrotowy okrętowy silnik tłokowy o zapłonie samoczynnym - turbina parowa w energetyce cieplnej
Abstrakt
W artykule przedstawiono koncepcje elektrociepłowni kombinowanej złożonej z okrętowego wolnoobrotowego silnika tłokowego oraz obiegu turbiny parowej zasilanej parą produkowaną w kotle utylizacyjnym z wykorzystaniem ciepła spalin odlotowych z silnika spalinowego oraz wymiennika ciepłowniczego wykorzystującego ciepło odpadowe z chłodnic powietrza doładowującego oraz chłodnicy wody chłodzącej cylindry. Przedstawiono również elektrociepłownię z kotłem wodnym wykorzystującym ciepło spalin wylotowych oraz dodatkowy wymiennik ciepłowniczy ogrzewany ciepłem z chłodnicy powietrza doładowującego. Dla wszystkich wariantów obliczono moc elektryczną i cieplną oraz sprawność bloku energetycznego.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Dzida M., Olszewski W.: Zastosowanie obiegu kombinowanego wolnoobrotowy okrętowy silnik tłokowy o zapłonie samoczynnym - turbina parowa w energetyce cieplnej// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej.. -., nr. z. 27 (2011), s.55-64
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 139 razy