Agnieszka Landowska - Publications - Bridge of Knowledge

Search

Filters

total: 76

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2014
  • Proces wytwarzania e-kursu. Studium przypadku.

    Artykuł definiuje proces wytwarzania e-kursu i e-lekcji oraz kolejne jego etapy, zaczynając od okre - ślania celu i odbiorcy, a kończąc na udostępnieniu treści. Na podstawie opisanego procesu przedstawiane jest stu - dium przypadku dla e-kursu prowadzonego na studiach zaocznych na Wydziale ETI Politechniki Gdańskiej na przedmiocie Strategie informatyzacji. Artykuł pokazuje też ewaluację studium przypadku, zarówno na poziomie oceny...

    Full text available to download

Year 2013
  • Affect-awareness framework for intelligent tutoring systems
    Publication

    - Year 2013

    The paper proposes a framework for construction of Intelligent Tutoring Systems (ITS), that take into consideration student emotional states and make affective interventions. The paper provides definitions of `affect-aware systems' and `affective interventions' and describes the concept of the affect-awareness framework. The proposed framework separates emotion recognition from its definition, processing and making decisions on...

    Full text to download in external service

  • Affective computing and affective learning – methods, tools and prospects

    Every teacher knows that interest, active participation and motivation are important factors in the learning process. At the same time e-learning environments almost always address only the cognitive aspects of education. This paper provides a brief review of methods used for affect recognition, representation and processing as well as investigates how these methods may be used to address affective aspect of e-education. The paper...

    Full text available to download

  • Emotion recognition and its application in software engineering

    In this paper a novel application of multimodal emotion recognition algorithms in software engineering is described. Several application scenarios are proposed concerning program usability testing and software process improvement. Also a set of emotional states relevant in that application area is identified. The multimodal emotion recognition method that integrates video and depth channels, physiological signals and input devices...

    Full text to download in external service

  • Przetwarzanie emocjonalne i scenariusze jego zastosowania w edukacji i e-edukacji
    Publication

    - Year 2013

    W pracy zbadano możliwości i celowość zastosowania mechanizmów i narzędzi przetwarzania emocjonalnego w e-edukacji. Wyróżniono i opisano szereg scenariuszy użycia technik afektywnych, zarówno w zastosowaniu komputerów do wspomagania tradycyjnych procesów edukacyjnych, jak i do nauczania za pośrednictwem środków elektronicznych. Jedne z najciekawszych zastosowań dotyczą poszukiwania optymalnej afektywnej przestrzeni uczenia się,...

    Full text to download in external service

Year 2012
Year 2011
  • Słowo wstępne
    Publication

    - Year 2011

    Full text to download in external service

  • Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?
    Publication

    - Year 2011

    Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela....

Year 2010
Year 2009
Year 2008
  • Rola agentów edukacyjnych w środowiskach zdalnego nauczania

    Agent edukacyjny jest inteligentnym i autonomicznym programem, który może być zastosowany w środowiskach kształcenia na odległość. W artykule podano definicję oraz klasyfikację agentów edukacyjnych ze szczególnym wskazaniem na agenty pedagogiczne, których celem jest wsparcie dla zdobywania kompetencji przez uczniów. Wskazano także miejsce agentów w kompleksowych środowiskach nauczania za pośrednictwem Internetu. W artykule omówiono...

    Full text available to download

  • The role and construction of educational agents in distance learning environments
    Publication

    - Year 2008

    Artykuł przedstawia definicję oraz klasyfikację agentów edukacyjnych. Wskazuje typowe cele i zadania agentów, a także omawia schemat ich budowy i funkcjonowania. Wskazano także różnorodność możliwości, jakie stwarzają różne rodzaje agentów w procesie nauczania. W artykule opisano także wytworzony w ramach badań prototyp agenta WAS, którego zadaniem jest wspomaganie uczniów w zakresie pracy z materiałami edukacyjnymi.

    Full text to download in external service

Year 2007
  • Kierunki standaryzacji w zdalnym nauczaniu

    Dziedzina zdalnego nauczania rozwija się dzięki wielu współpracującym organizacjom i konsorcjom. Opracowały one kilkadziesiąt specyfikacji i modeli referencyjnych, z których część została zaakceptowana jako standardy takich organizacji jak ISO czy IEEE. Artykuł zawiera przegląd najważniejszych instytucji zajmujących się dziedziną zdalnego nauczania oraz wskazuje ich wkład w dotychczasowe dokonania dziedziny. Wskazano także obszary,...

  • Szkoła systemu Linux
    Publication

    Książka ''Szkoła systemu Linux'' wprowadza czytelnika w świat oprogramowania typu open source. Przedstawione zostały liczne programy, które umożliwiają między innymi zarządzanie danymi, pisanie i drukowanie dokumentów czy korzystanie z sieci. Za pomocą ksiązki można się nauczyć używania środowiska graficznego oraz wiersza poleceń. Opisano również działanie systemów operacyjnych, w tym Linux. Na płycie dołączonej do książki znajduje...

  • współczesne trendy w dziedzinie zdalnego nauczania
    Publication

    - Year 2007

    Zdalne nauczanie jest dziedziną starszą niż Internet i komputery. Pojęcie zdalnej edukacji oznacza nauczanie prowadzone w warunkach, gdy nauczyciel i uczeń są od siebie oddaleni w przestrzeni. W czasach, gdy podróżowanie było bardzo kosztowne, posługiwano się kursami korespondencyjnymi, które można uznać za pierwszą formę zdalnego nauczania. W miarę spadku kosztów podróży coraz częstsze stawały się wyjazdy do szkół, jednak nauczanie...

Year 2006
Year 2005
  • Educational resources as digital products
    Publication

    W artykule zaproponowano podejście do tworzenia i dystrybucji materiałów edukacyjnych oparte na znanych rozwiązaniach dotyczących produktów cyfrowych. Szczególnie skoncentrowano się na pracochłonności wykonania materiałów oraz wynikającego z niej kosztu zakupu i ceny materiałów. Zaproponowano miarę rozmiaru obiektów edukacyjnych, która wykazuje korelację z pracochłonnością wykonania obiektów. Zaproponowano także metody dotyczące...

Year 2004
  • Możliwości komputerowego wspomagania interaktywnych ćwiczeń i testów.
    Publication

    Artykuł dotyczy tworzenia interaktywnych obiektów uczących w środowiskach zdalnego nauczania. Opisano zalecenia standardu SCORM dotyczące sposobu tworzenia obiektów z wykorzystaniem języka XML. Omówiono problemy z implementacją pytań i testów w interaktywnych materiałach dydaktycznych. Wyróżniono typy pytań i testów możliwe do realizacji w technologiach internetowych. Wskazano na konieczność budowy narzędzi, które umożliwią nauczycielom...

  • Wykorzystanie serwerów UDDI dla systemów zdalnej edukacji.
    Publication

    - Year 2004

    W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania usług sieciowych opartych na serwerach UDDI (Universal Description, Discovery and Integration) do przechowywania obiektów edukacyjnych. Opisane rozwiązanie wykorzystujące język XML, protokół SOAP (Simple Object Access Protocol) i standard WSDL (Web Services Description Language) pozwala na tworzenie baz wiedzy przeznaczonych zarówno dla uczniów jak również dla nauczycieli....

seen 5076 times