dr Katarzyna Stankiewicz
Employment
- Assistant professor at Department of Entrepreneurship and Business Law
Research Teams (Team member)
-
Katedra Przedsiębiorczości i Prawa Gospodarczego
Zatrudnieni w niej pracownicy wywodzą się z różnych katedr i reprezentują kilka dyscyplin naukowych, które wiążą się z przedsiębiorczością. Zajmujemy się ekonomią, zarządzaniem, prawem, psychologią, czyli naukami, w których przedsiębiorczość jest jednym z istotnych analizowanych zjawisk. Dzięki zróżnicowaniu dyscyplin, które reprezentujemy, realizujemy wielostronne badania dotyczące - poza przedsiębiorczością - także samego przedsiębiorcy...
Membership in expert teams
-
Zespół ds bilansu kompetencji w projekcie: Program Rozwoju Kompetencji studentów Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej (2016 - 2017)
Opracowanie indywidualnych bilansów kompetencji ex ante i ex post dla 160 studentów Zarządzania i 80 studentów Analityki gospodarczej, uczestniczących w programach szkoleniowych realizowanych w ramach projektu. Zadanie obejmuje: opracowanie założeń i metodologii badań, przygotowanie narzędzi badawczych, analiza wyników badań, opracowanie raportów bilansu kompetencji
-
Zespół ds. kapitału naukowego PG (5.06.2017 - 31.08.2020)
Zespół odpowiada za diagnozę kapitału naukowego Politechniki Gdańskiej. Podstawowym zadaniem jest przeprowadzenie badań, których celem jest analiza opinii pracowników naukowych Politechniki Gdańskiej dotyczących warunków rozwijania kapitału naukowego Uczelni oraz przygotowanie rekomendacji zmian wzmacniających aktywność naukową pracowników. Realizowany projekt obejmuje opracowanie założeń i metodologii badań, ich realizację na celowo dobranej grupie pracowników PG oraz analizę wyników i opracowanie raportu.
-
„Kapitał ludzki jako element wartości przedsiębiorstwa”
Wstępna analiza wyników NKL przedsiębiorstwa oraz uzupełnianie informacji 1.1 Analiza przesłanych wyników przedsiębiorstwa przez zespół ekspertów NKL • poddanie analizie wstępnej informacji o przedsiębiorstwie zawartych w NKL przesłanych przez przedsiębiorstwo, sformułowanie zakresu obszarów, wymagających pogłębionej analizy oraz szczegółowych pytań/ problemów, które poruszane będą na następnym etapie; • przygotowanie listy zagadnień/ problemów/ pytań do przedstawicieli przedsiębiorstwa w celu przygotowania się na spotkanie z ekspertami NKL. 1.2 Przeprowadzenie pogłębionych badań w trakcie wizyty ekspertów NKL w siedzibie przedsiębiorstwa • zebranie dodatkowych informacji w ramach obszarów zidentyfikowanych poprzez wstępną analizę wyników NKL i które wymagają interwencji; • wywiady z właścicielami, przedstawicielami kadry zarządzającej i/lub pracownikami działu kadr/HR, w celu uzyskania opinii na temat obecnego podejścia do zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie, określenie kluczowych potrzeb przedsiębiorstwa w zakresie pomiaru kapitału ludzkiego oraz pozyskanie dodatkowych informacji pozwalających na interpretację uzyskanych wyników; • przeprowadzenie uzupełniających badań ankietowych (będących częścią narzędzia NKL) z pracownikami przedsiębiorstwa otyczących satysfakcji i zaangażowania pracowników, relacji interpersonalnych, itp.; • zapoznanie się z dokumentacją (np. procedurami pozyskiwania pracowników, itp.) pozwalającą na pogłębienie wiedzy o procesach dotyczących kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie – co pozwoli na przygotowanie pogłębionych rekomendacji. 2. Analiza wyników i przygotowanie rekomendacji dla przedsiębiorstwa 2.1 Opracowanie końcowego raportu dla przedsiębiorstwa przez ekspertów NKL • Na podstawie zebranych informacji opracowanie raportu końcowego dla każdego z przedsiębiorstw, obejmującego: diagnozę obecnej sytuacji w zakresie pomiaru kapitału ludzkiego oraz elementów zarządzania kapitałem ludzkim przedsiębiorstwa, a także wskazanie elementów wymagających poprawy, interwencji lub zmiany. • Kluczowym celem raportu jest zaproponowanie możliwych do wdrożenia rozwiązań w obszarach problemowych opisanych w raporcie. 2.2 Opracowanie opisów najciekawszych przypadków • Opis najciekawszych problemów oraz propozycji ich rozwiązania w postaci opisów przypadku 2.3 Prezentacja wyników i omówienie rekomendacji zmian w siedzibie przedsiębiorstwa • przedstawienie przedsiębiorstwu propozycji zmian, ulepszeń, działań naprawczych, i/lub wskazanie konsekwencji braku takich działań w siedzibie przedsiębiorstwa.
seen 2939 times