dr Magdalena Popowska
Employment
- Assistant Professor at Faculty of Management and Economics
- Assistant professor at Department of Entrepreneurship and Business Law
Publications
Filters
total: 52
Catalog Publications
Year 2005
-
Ewolucja systemu pomocy dla małych i średnich przedsiębiorstw we Francji
PublicationRozdział jest próbą przedstawienia ewolucji systemu wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw produkcyjnych we Francji od lat 70 do dnia dzisiejszego. Przedstawione zostały poszczególne formy wsparcia, instytucje wsparcia, oraz główne kierunki polityki wsparcia. Zawarta została również ocena systemu pomocy publicznej dla MSP produkcyjnych.
-
Internacjonalizacja poprzez eksport w sektorach MSP w Polsce i we Francji - analiza porównawcza
Publication...
-
Wsparcie eksportu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i we Francji
PublicationRozdział to studium porównawcze polityki wspierania eksportu małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i we Francji. Szczegółowo przedstawiono w nim instytucje i systemy wsparcia eksportu w obu krajach. Dokonano również oceny udziału małych i średnich przedsiębiorstw w systemach wsparcia.
Year 2008
-
Instruments for the support of the SME innovation-oriented activities (French and Polish experiences)
PublicationArtykuł jest próbą porównania instrumentów wsparcia innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i we Francji. Szczegółowo przedstawiono w nim zaproponowane w obu krajach systemy wsparcia, w podziale na instrumenty państwowe i regionalne.
Year 2009
-
Majsterkowanie dla każdego czy każdy może być przedsiębiorcą w Polsce? Analiza przypadków : w poszukiwaniu strategii przedsiębiorczych
PublicationArtykuł jest próbą analizy strategii przedsiębiorczych w kontekście ekonomiczno-społecznym polskiej gospodarki. Przy wykorzystaniu metodologii ekstensywnej analizy przypadków autorzy analizują 5 przedsiębiorców i weryfikują tezę Levi-Straussa o 'dzikim umyśle' w odniesieniu do strategii przedsiębiorczych.
Year 2010
-
Czynniki kształtujące orientację społeczną w przedsiębiorczości
PublicationPoprzez uwzględnienie orientacji społecznej wśród przedsiębiorstw, autorzy publikacji przedstawiają jakim zainteresowaniem cieszą się one w Polsce. Autorzy analizują przyczyny istniejącego stanu rzeczy z punktu widzenia tła społeczno-ekonomicznego biznesu - dużego i małego w Polsce.
-
Rozwiązywanie problemów społecznych jako przestrzeń dla sektora małych firm
PublicationArtykuł jest próbą naświetlenia w jaki sposób małe podmioty rynkowe mogą wykorzystywać problemy społeczne jako przestrzeń do działań przedsiębiorczych. Autorki przedstawiają w jakim stopniu i jakie czynniki warunkują zaangażowanie małych firm w tego typu działalność.
Year 2011
-
Formy edukacji wspierające przedsiębiorczość w Pomorskiem
PublicationArtykuł jest próbą przeglądu dostępnej oferty edukacyjno szkoleniowej z zakresu przedsiębiorczości w regionie pomorskim. Autorki odnoszą się do działań instytucji otoczenia biznesu jak i uczelni wyższych oraz zwracają uwagę na brakujące elementy dostępnych form wspierania przedsiębiorczości.
Year 2012
-
CSR a zarządzanie wiekiem w przedsiębiorstwie
PublicationW niniejszym artykule podjęto rozważania nas odpowiedzialnością społeczną biznesu, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zarządzania wiekiem. W przekonaniu autorki, działania CSR skoncentrowane na pracownikach firmy są jedną z możliwych dróg dochodzenia przez przedsiębiorstwa (w tym również MSP) do sukcesu, poprzez zbudowanie silnego, zmotywowanego i zaangażowanego w pracę zespołu.
-
Odpowiedzialność społeczna biznesu - polifonia strategii, zaangażowania, doświadczeń oraz miar dużych i małych firm
PublicationW artykule przedstawiono wielorakość podejść do zjawiska odpowiedzialności społecznej. Ta polifonia perspektyw znajduje odzwierciedlenie nie tylko w prostej próbie ukazania różnic między jej specyfiką w małych, w przeciwieństwie do dużych przedsiębiorstw. Przedstawiono tutaj podstawowe klasyfikacje strategii przedsiębiorstw w odniesieniu do CSR i pokazano jak niespójne i różne są typologie przedsiębiorców wyodrębniane na podstawie...
Year 2013
-
CSR in Polish SMEs from the Women Perspective
PublicationThis paper presents the implementation of the CSR approach among Polish small and medium enterprises, taking into account gender issues. It offers also a kind of evaluation of the national context of women entrepreneurship combined with a wider and deeper analysis of the CSR solutions that may be adressed to both, women, workers and women entrepreneurs.
-
Entrepreneurial education and attitudes among young generations in a gender perspective: the case of Polish educational system
PublicationThis paper is an attempt to analyze the impact of entrepreneurship education on entrepreneurial attitudes and intentions of young people: male and female students of Polish high schools and universities. The author makes an effort to verify the impact of the exposure to the business education and entrepreneurs on the decision to start-up. Special emphasis will be placed on the gender differences when discussing a respective factors’...
-
Odpowiedzialny biznes- modna koncepcja czy odrodzenie wartości?
PublicationOpracowanie porządkuje wiedzę na temat koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej specyfiki w kontekście małych i średnich przedsiębiorstw. Omówione zostały różnice pomiędzy zastosowaniem CSR w dużych organizacjach i w MŚP, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw polskich. Predyspozycje do zaangażowania społecznego przedsiębiorcy przedstawione zostały na kilku modelach teoretycznych, a konkretne przykłady dobrych...
Year 2014
-
Corporate Governance and Ownership Structure in the Top 30 Listed Non Financial Companies in Poland
PublicationThis paper offers a first analysis of the relationships between corporate governance models and rules and ownership structure of the top 30 Polish firms listed at the WSE (not considering foreign firms and/or the Polish branches of foreign firms listed at the same stock exchange, nor the financial companies and the banks). The general picture depicted by this analysis is putting into evidence the increasing importance of institutional...
-
"Srebrni przedsiębiorcy" w świetle badań europejskich
PublicationArtykuł poświęcony jest przedsiębiorczości ludzi w wieku dojrzałym. Stanowi próbę przybliżenia tej tematyki głównie poprzez pryzmat teorii i dotychczas przeprowadzonych badań empirycznych, głównie europejskich. Szczególnie dużo miejsca poświęcono w nim motywacjom „srebrnych przedsiębiorców”, dokonano również podziału tej populacji na różne profile, wynikające z czynników jakie miały wpływ na ich decyzje przedsiębiorcze.
-
Third sector characteristics and importance
PublicationThis article aims to present a brief overview of existing definitions and specific characteristics of the third sector. It also highlights the basic functions of NGOs as an important institutional and organizational actor in the global political and economic landscape.
Year 2015
-
CSR and small business from the international and national perspective
PublicationCorporate and social responsibility is nowadays quite a popular topic among large companies but thanks to numerous popularization activities undertaken by national and international institutions, also small entrepreneurs become more and more interested in exploring this fairly new approach. This paper outlines the main differences between the implementation of the CSR approach in large companies and in SMEs, which are not able...
-
CSR in Family Business- Ethnocentric Meaning Socially Responsible?
PublicationThe aim of this paper is to provide framework and key issues relevant for research on social responsibility of family business. From providing two theoretical approaches towards social responsibility such as social capital concept commenting on the familiness as a family firm resource and capability; and the stakeholder theory we move to the state of the art of family business. Then, we discuss heterogeneity among family firms...
-
Entrepreneurial Education and Attitude among Young Generations in a Gender perspective: the Case of Polish Education System
PublicationThis article is an attempt to analyze the impact of entrepreneurship education on entrepreneurial attitudes and intentions of young people: male and female students of Polish high schools and universities. The author makes an effort to verify the impact of the exposure to the business education and entrepreneurs on the decision to start-up. Special emphasis will be placed on the gender differences when discussing a respective factors’...
-
Europe, between Mandatory and Voluntary Approach to CSR: Some New Evidence from the Polish Listed Companies
Publication
seen 2664 times