Abstract
Rozważa się użytkowalność kładki dla pieszych ze względu na ich drgania. Imperfekcje ruchu pieszych są opisane zmianami kluczowych współczynników. Częstotliwość ruchu, długość kroku oraz amplituda siły modelującej pieszego są opisywane rozkładami prawdopodobieństwa. Stosuje się metodę Monte Carlo. Dane z symulacji probabilistycznych używa się do obliczeń numerycznych. Aby zredukować liczbę realizacji, przeprowadza się analizę zbieżności uzyskiwanych rezultatów. Ostatecznie otrzymuje się wartości maksymalnych przyspieszeń pionowych obiektu. Podawane jest prawdopodobieństwo, iż kładka nie przekroczy ich niebezpiecznego poziomu. Szacuje się jej niezawodność użytkową kładki.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- 18th International Conference on Computer Methods in Mechanics CMM 2009, 18-21 May 2009, Zielona Góra, Pola : short papers strony 495 - 496
- Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Winkelmann K.: A probabilistic description of footbridges vibration serviceability// 18th International Conference on Computer Methods in Mechanics CMM 2009, 18-21 May 2009, Zielona Góra, Pola : short papers/ ed. eds. M. Kuczma, K. Wilmański, W. Szajna. - University of Zielona Góra, 2009. Zielona Góra: Wydaw. Naukowe UZ, 2009, s.495-496
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1002/pamm.200910249
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 93 times
Recommended for you
Obliczenia niezawodności użytkowej kładek dla pieszych
- K. Winkelmann,
- A. Adamowicz,
- J. Górski
- + 1 authors