Abstract
W pracy zaprezentowano metodę obliczania niezawodności użytkowej kładek dla pieszych. Obciążenie pieszymi opisano definiując następujące zmienne losowe: amplitudę i częstość wymuszenia pieszego, jego prędkość, a także czas i miejsce pojawienia się na kładce. Zastosowano metodę Monte Carlo. Wygenerowane realizacje obciążenia stanowią zbiór danych wejściowych do obliczeń przeprowadzanych dowolnym programem stosującym metodę elementów skończonych. Określono prawdopodobieństwo wystąpienia maksymalnego przyspieszenia pionowego pomostu kładki, większego niż dopuszczalne, zdefiniowane w normach. Oszacowano także niezawodność użytkową kładki związaną z poziomem odczuwalnych wibracji kładki przez pieszego. Prezentowane podejście symulacyjne może stanowić podstawę optymalizacji zarówno konkretnych konstrukcji kładek dla pieszych, jak i norm projektowych.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu
pages 97 - 108,
ISSN: 1895-8117 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Winkelmann K., Adamowicz A., Górski J., Malinowski M.: Obliczenia niezawodności użytkowej kładek dla pieszych// Rozprawy Naukowe i Zawodowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu. -., nr. z. 13 (2011), s.97-108
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 217 times
Recommended for you
Metoda wyznaczania obszaru dobrej widoczności na przejściach dla pieszych w Polsce
- K. Jamroz,
- J. Kempa,
- J. Rychlewska
- + 1 authors