Abstract
Autyzm jest zaburzeniem rozwojowym, w którym deficytowe są umiejętności komunikacyjne oraz możliwości uczenia. Edukacja i terapia dzieci z autyzmem wymaga zindywidualizowanego podejścia, gdyż występowanie i nasilenie objawów jest u nich różnorodne. Rozwiązania technologiczne, wspierające procesy terapeutyczne w autyzmie, muszą spełniać wiele kryteriów, oprócz ogólnej użyteczności czy też dopasowania do wieku dzieci. Projektowanie i specyfika rozwiązań informatycznych wspomagających terapię była i nadal jest przedmiotem badań na Politechnice Gdańskiej. W ich wyniku powstał zestaw aplikacji mobilnych, wspomagających terapię dzieci z autyzmem w nurcie behawioralnym o przełomowym znaczeniu, m. in. ze względu na istotne ograniczenia dostępnych w Polsce rozwiązań. Przyjazne Aplikacje są udostępniane nieodpłatnie w sklepie Google Play i korzystają z nich nie tylko placówki terapeutyczne, ale także indywidualni rodzice.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Przegląd Telekomunikacyjny + Wiadomości Telekomunikacyjne
pages 28 - 33,
ISSN: 1230-3496 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2022
- Bibliographic description:
- Landowska A., Pykała M., Pietkun S.: E-technologie wspomagające terapię dzieci z autyzmem// Przegląd Telekomunikacyjny + Wiadomości Telekomunikacyjne -Vol. 1,iss. 3 (2022), s.28-33
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/59.2021.3.5
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 172 times
Recommended for you
E-technologie w edukacji i terapii dzieci z autyzmem w Polsce
- A. Landowska,
- A. Kołakowska,
- A. Anzulewicz
- + 2 authors
E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce
- A. Landowska,
- A. Kołakowska,
- A. Anzulewicz
- + 2 authors