Abstract
Artykuł jest refleksją filozoficzną dotyczącą problemów moralnych public relations i dziennikarstwa. Autorka stawia w nim tezę, że dziennikarze i specjaliści public relations – wykonując profesje, których fundamentem jest informacja, komunikacja i zaufanie społeczne - współcześnie bardzo wiele swoich działań wyłączają ze sfery tych, które mogłyby być oceniane z punktu widzenia moralności. Uznają też, że ocenie etycznej można poddać tylko indywidualne, pojedyncze przypadki sytuując je w szerokim kontekście uwarunkowań kulturowych, ekonomicznych i społecznych, a takie traktowanie zadań swojego zawodu niestety sprzyja postępującej anomii moralnej w społeczeństwie.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
STUDIA MEDIOZNAWCZE
pages 91 - 105,
ISSN: 1641-0920 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Hope E.: Etyczność działań w public relations - między amoralizmem a kazuistyką// STUDIA MEDIOZNAWCZE. -., nr. 3(62) (2015), s.91-105
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 123 times