Etyczność działań w public relations - między amoralizmem a kazuistyką - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Etyczność działań w public relations - między amoralizmem a kazuistyką

Abstract

Artykuł jest refleksją filozoficzną dotyczącą problemów moralnych public relations i dziennikarstwa. Autorka stawia w nim tezę, że dziennikarze i specjaliści public relations – wykonując profesje, których fundamentem jest informacja, komunikacja i zaufanie społeczne - współcześnie bardzo wiele swoich działań wyłączają ze sfery tych, które mogłyby być oceniane z punktu widzenia moralności. Uznają też, że ocenie etycznej można poddać tylko indywidualne, pojedyncze przypadki sytuując je w szerokim kontekście uwarunkowań kulturowych, ekonomicznych i społecznych, a takie traktowanie zadań swojego zawodu niestety sprzyja postępującej anomii moralnej w społeczeństwie.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 34 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
STUDIA MEDIOZNAWCZE pages 91 - 105,
ISSN: 1641-0920
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Hope E.: Etyczność działań w public relations - między amoralizmem a kazuistyką// STUDIA MEDIOZNAWCZE. -., nr. 3(62) (2015), s.91-105
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 123 times

Recommended for you

Meta Tags