Abstract
Koszty zakupu taboru w komunikacji elektrycznej są istotnym czynnikiem kształtującym jej funkcjonowanie. W przypadku trolejbusów, przy ograniczonym rynku producentów i klientów, ceny nowych pojazdów są stosunkowo wysokie. Trolejbusy niskopodłogowe – wytwarzane przez producentów w Unii Europejskiej i Szwajcarii - dostosowane są indywidualnie do wymagań przewoźników. Zakup pojazdów z rynku wtórnego jest bardzo ograniczony. Podczas gdy zakup używanych autobusów jest zjawiskiem powszechnym, dla wielu spółek przewozowych odnowa taboru trolejbusowego stanowi problem. Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej od 2003 r. wprowadza w życie projekt konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy. W artykule przedstawiono ewolucję tego projektu w latach 2011-2014, polegająca na zastosowaniu zdywersyfikowanych nadwozi i nowoczesnych rozwiązań napędowych.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
pages 28 - 32,
ISSN: 1509-5878 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Połom M., Bartłomiejczyk M.: Ewolucja projektu konwersji autobusów na trolejbusy w Gdyni// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 6 (2015), s.28-32
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 110 times
Recommended for you
Konwersja autobusu z silnikiem diesla na trolejbus
- M. Bartłomiejczyk,
- J. Dombrowski,
- M. Połom
- + 1 authors