Abstrakt
Koszty zakupu taboru w komunikacji elektrycznej są istotnym czynnikiem kształtującym jej funkcjonowanie. W przypadku trolejbusów, przy ograniczonym rynku producentów i klientów, ceny nowych pojazdów są stosunkowo wysokie. Trolejbusy niskopodłogowe – wytwarzane przez producentów w Unii Europejskiej i Szwajcarii - dostosowane są indywidualnie do wymagań przewoźników. Zakup pojazdów z rynku wtórnego jest bardzo ograniczony. Podczas gdy zakup używanych autobusów jest zjawiskiem powszechnym, dla wielu spółek przewozowych odnowa taboru trolejbusowego stanowi problem. Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej od 2003 r. wprowadza w życie projekt konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy. W artykule przedstawiono ewolucję tego projektu w latach 2011-2014, polegająca na zastosowaniu zdywersyfikowanych nadwozi i nowoczesnych rozwiązań napędowych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
strony 28 - 32,
ISSN: 1509-5878 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Połom M., Bartłomiejczyk M.: Ewolucja projektu konwersji autobusów na trolejbusy w Gdyni// Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe. -., nr. 6 (2015), s.28-32
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Konwersja autobusu z silnikiem diesla na trolejbus
- M. Bartłomiejczyk,
- J. Dombrowski,
- M. Połom
- + 1 autorów