Abstract
W artykule opisano konstrukcję przęseł mostu drogowego przez Wisłę w Kamieniu (woj. lubelskie) i kluczowe operacje montażowe. Wykonawca przewidział montaż konstrukcji przez nasunięcie podłużne ze wspornikiem o rekordowej długości 108 m. Niestety, w początkowej fazie montażu dźwigary uległy lokalnemu uszkodzeniu polegającemu na plastycznej utracie płaskiej postaci środników. W artykule przedstawiono alternatywny projekt nasuwania, który został z powodzeniem zrealizowany, oraz wnioski dotyczące przyczyn pierwotnych niepowodzeń i zrealizowanego projektu nasuwania.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 24 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/33.2015.07.21
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Materiały Budowlane
pages 80 - 82,
ISSN: 0137-2971 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Żółtowski K., Binczyk M.: Montaż mostu przez Wisłę w Kamieniu// Materiały Budowlane. -., nr. 7 (2015), s.80-82
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15199/33.2015.07.21
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 76 times