Abstract
Przedmiotem badań były warstwy wytworzone z proszku na bazie kobaltu, napawane laserowo i plazmowo na przylgnie zaworów wylotowych silników Diesla. Dla wszystkich warstw stwierdzono dobrą jakość, brak pęknięć i jednorodność struktury na powierzchni. Badania degradacji wykonano w specjalnie wykonanej komorze w gazach spalinowych silnika okrętowego. Badania napoin przeprowadzono po 2 miesiącach ekspozycji w podwyższonej temperaturze w zakresie 600-800ºC lub po utlenianiu w powietrzu w temperaturze 650ºC przez 100 godzin.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 21 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of Machine Construction and Maintenance
pages 115 - 121,
ISSN: 1232-9312 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Smoleńska H.: Morfologia napawanych warstw na bazie kobaltu po utlenianiu i korozji w gazach spalinowych// Problemy Eksploatacji. Maintenance Problems. -., nr. nr 1=60 (2006), s.115-121
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 105 times
Recommended for you
Regeneracja zaworów silników okrętowych metodą napawania plazmowego
- H. Smoleńska,
- W. Kończewicz,
- J. Łabanowski
2011
Behavior of the exhaust valve cladding face under the service conditions
- W. Kończewicz,
- H. Smoleńska
2009