MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI” - Publication - Bridge of Knowledge

Search

MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”

Abstract

W pracy przedstawione są wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie most ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno–użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu, podniesienie użytkowych obciążeń pomostu do klasy A + Stanag 150 oraz ustroju niosącego i podpór do klasy B. Oryginalnym aspektem o charakterze badawczym są szczegółowe modele lokalne reprezentatywnych fragmentów obiektu (wyizolowane w tzw. procesie trepanacji). Z założenia modele te muszą być kompatybilne z tak zwanymi modelami globalnymi odwzorowującymi pracę całą konstrukcji. Obliczenia lokalne pozwoliły na szczegółowe analizy zagadnień, takich jak spiętrzenie i koncentracja naprężeń, stateczność lokalna oraz lokalne współczynniki dynamiczne.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej pages 231 - 240,
ISSN: 1897-4007
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Wilde K., Miśkiewicz M., Pyrzowski Ł., Chróścielewski J., Nadolny A.: MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., nr. 18 (2014), s.231-240
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 115 times

Recommended for you

Meta Tags