Abstract
W pracy podjęto kwestię licznych założeń uproszczających występujących przy kształtowaniu krzywych przejściowych w drogach kolejowych. Dotyczą one samej procedury wyznaczania równania krzywej przejściowej, a także wpisywania tej krzywej w układ geometryczny. Przedstawiono ścisłe rozwiązanie problemu, prowadzące do uzyskania krzywej przejściowej w postaci klotoidy. Pokazano przykład jej zastosowania, przy wykorzystaniu lokalnego układu współrzędnych, nawiązanego do kierunków głównych trasy. Na podstawie przeprowadzonych rozważań wysunięto tezę, że uproszczenia występujące przy kształtowaniu krzywych przejściowych na drogach kolejowych nie mają w obecnych czasach już żadnego uzasadnienia.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- V Konferencja Naukowo-Techniczna : "Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2012", Zakopane, 25-27 kwietnia 2012 strony 188 - 202
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Koc W.: Uproszczenia przy kształtowaniu krzywych przejściowych i sens ich utrzymywania// V Konferencja Naukowo-Techniczna : "Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2012", Zakopane, 25-27 kwietnia 2012/ Radom: Wydaw. NITE, 2012, s.188-202
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 51 times