Jan Paweł Szefler
Contact
- jan.szefler1@pg.edu.pl
Publication showcase
-
Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland
The following article analyses the role of stakeholders in selected methods of assessing the quality of educational services of universities and discusses quality management systems according to Common Assessment Framework for education. Furthermore, it presents the example of method of stakeholder satisfaction measurement called Stakeholders Satisfaction Index (SSI) which is an original proposal of an aggregate measure of satisfaction...
-
Rola interesariuszy w działaniach na rzecz projektowania i doskonalenia systemów zarządzania jakością polskich uczelni.
W niniejszym artykule autorzy zaprezentowali analizę roli interesariuszy w istniejących systemach zapewniania jakości na polskich uczelniach wyższych, poprzedzoną analizą najważniejszych grup interesariuszy uczelni wyższych. Obecnie wymagane zapewnianie jakości wydaje się dalece niewystarczające w kontekście istniejących systemów zarzadzania jakością podkreślających rolę ciągłego doskonalenia. Dla instytucji publicznych takich...
-
Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland Stakeholders Satisfaction
The following article analyses selected methods of assessing the quality of educational services of universities and discusses the role of stakeholders in, required by law, quality assurance and quality management systems according to Common Assessment Framework for education. Furthermore, it presents the Stakeholders Satisfaction Index (SSI) which is an original proposal of an aggregate measure of satisfaction perceived by stakeholders....
seen 695 times