ISSN:
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 5 | Journal not listed on ministry scored journal list 2024 |
2023 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list 2023 |
2022 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2021 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2020 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2019 | 5 | Not listed on the ministry scored journals list (2019-2022) |
2012 | 5 | B |
2011 | 5 | B |
2010 | 6 | B |
Impact Factor:
Papers published in journal
Filters
total: 68
Catalog Journals
Year 2011
-
Akredytacja zakładów opieki zdrowotnej jako uwarunkowanie sukcesu usług medycznych
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono podstawowe aspekty doskonalenia jakości usług zdrowotnych poprzez akredytację szpitali. Zaprezentowano standardy akredytacyjne wraz z opinią pacjentów na temat akredytacji oraz uwzględnieniem wpływu jej posiadania na wybór szpitala przez klienta. Całość rozważań została poparta badaniami własnymi z wykorzystaniem kwestionariusza ankietowego.
-
Czynniki satysfakcji młodych pracowników z zatrudnienia czasowego
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania jakością w kontekście identyfikacji oczekiwań młodych pracowników wobec pracy sezonowej i dorywczej. Autorzy zdefiniowali miejsce i rolę pracownika z punktu widzenia filozofii Kompleksowego Zarządzania Jakością. W celu identyfikacji i charakterystyki determinant wykorzystane zostały dwuetapowe badania empiryczne przeprowadzone przez autorów...
Year 2012
-
Analiza jakości konstrukcji uchwytów
PublicationPrzedstawiono sposób ilościowej oceny technologiczności konstrukcji uchwytów obróbkowych. Analizę szczegółową przeprowadzono na przykładzie zaprojektowanego oprzyrządowania do obróbki części klasy dźwignia na centrum obróbkowym.
-
Automatyczna kontrola jakości mikroziaren ściernych.
PublicationPrzedstawiono skomputeryzowaną analizę wielkości i kształtu mikroziaren ściernych przy użyciu specjalnego opraogramowania MultiScan v.6.08 oraz zautomatyzowane pomiary z wykorzystaniem analizatora laserowego Analysette 22. Analizator laserowy jest uniwersalnym urządzeniem do pomiarów wymiarów ziaren i mikroziaren.
-
Automatyzacja procesów pomiarowych w metodyce Six Sigma w sektorze MŚP
PublicationCelem niniejszego artykułu jest przedstawienie metrologicznych aspektówmetodyki Six Sigma w świetle nowoczesnych rozwiązań technologicznych.Pomiary są nieodłącznym elementem metodyki Six Sigma, gdyż na ich bazieprowadzi się nadzorowanie procesów produkcyjnych. Tradycyjne metody pomiarowe mogą występować w produkcji jednostkowej, natomiast produkcjaseryjna i masowa wymaga automatyzacji procesów pomiarowych.
-
Czynniki generujące zmiany w podnoszeniu konkurencyjności przedsiębiorstw
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali podstawowe grupy czynników generujących zmiany w podnoszeniu konkurencyjności podmiotów gospodarczych. Uwzgędniono przy tym trzy kluczowe obiekty które mają wpływ na kreowanie tych czynników. Są to dostawcy, firma oraz klienci.
-
Czynniki pozacenowe wpływające na konkurencyjność łańcucha wartości usług turystycznych
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali podstawowe aspekty zwiazane z pozacenowymi czynnikami wpływającymi na konkurencyjność usług turystycznych. Zaprezentowano badania własne mające na celu dokonanie identyfikacji czynników pozacenowych występujacych w poszczególnych grupach kreujących całokształt usługi turystycznej a także dokonali hierarchizacji składowych tych czynników z perspektywy klientów.
-
Czynniki wpływające na bezpieczeństwo zatrudnienia z perspektywy kobiet
PublicationW niniejszej publikacji zaprezentowano czynniki wpływające na bezpieczeństwo zatrudnienia z perspektywy kobiet. Autorzy przeprowadzili badania na terenie województwa pomorskiego których celem było wskazanie czynników najbardziej istotnych dla bezpieczeństwa zatrudnienia.
-
Czynniki wspierające i utrudniające ciągłe doskonalenie jakości usług gastronomicznych
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali podstawowe aspekty związane z ciagłym doskonaleniem usług gastronomicznych. Zaprezentowano wybrane zagadnienia zwiazane z zarządzaniem zmianą jak również czynniki które wpływają napędzajaco oraz spowalniajaco na zmiany a w dalszej konsekwencji na ciągłe doskonalenie tego typu usług
-
Czynniki zmian obszaru wejścia w zarządzaniu operacyjnym usług gastronomicznych
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali aspekty zarzadzania zmiana w usługach gastronomicznych. Omówiono kluczowe elementy zarządzania operacyjnego a nastepnie dla pierwszego elementu jakim jest wejście dla usług gastronomicznych poddano analizie czynniki zmian.
-
Determinanty obszaru poprawy jakości i bezpieczeństwa w kontekście akredytacji szpitali w Polsce
PublicationW niniejszej publikacji zaprezentowano podstawowe aspekty ciągłego doskonalenia jakości usług zdrowotnych z uwzględnieniem obszaru poprawy jakości i bezpieczeństwa jako jednego ze standardów akredytacyjnych. Głównym celem było dokonanie charakterystyki standardów elementarnych tego obszaru oraz zaprezentowanie wyników badań związanych z określeniem hierarchii ważności tych standardów z perspektywy pacjentów.
-
Determinanty percepcji jakości usług edukacyjnych w perspektywie grup interesariuszy
PublicationW nieniejszej publikacji zaprezentowano specyfikę usług edukacyjnych. Autorzy omówili kluczowe cechy tego typu usług, a nastepnie dokonali identyfikacji grup interesariuszy (wewnętrznych i zewnętrznych). Dla poszczególnych grup określone zostały oczekiwania jak i implikacje i wnioski dla realizacji usługi edukacyjnej.
-
Dobre praktyki w zarządzaniu jakością kształcenia na studiach doktoranckich uczelni technicznych - na przykładzie Politechniki Gdańskiej
PublicationW pierwszej części opracowania zaprezentowano europejskie standardy w zakresie zarządzania jakością kształcenia przyjęte przez europejskie gremia zajmujące się szkolnictwem wyższym oraz omówiono poziom zaawansowania ich implementacji w polskim systemie szkolnictwa wyższego. W części drugiej omówiono znaczenie zorientowanego procesowo systemu zarządzania dla organizacji i realizowania przez nią celów strategicznych. Rozdział trzeci...
-
Dodatki do żywności w świetle polskich i unijnych unormowań prawnych
Publication..
-
Doskonalenie jakości usług poprzez wykorzystanie controllingu w obszarze logistyki w zakładach opieki zdrowotnej
PublicationW niniejszej publikacji autorzy przyjęli jako cel prezentację podstaw doskonalenia jakości usług zdrowotnych z wykorzystaniem controllingu logistyki. zaprezentowano zarówno specyfikę usług zdrowotnych, jak i obszary controllingu logistyki na przykładzie szpitali i przychodni. Omówiono także podstawowe efekty doskonalenia z wykorzystaniem tego typu interdyscyplinarnego podejścia.
Year 2010
-
Ciągłe doskonalenie systemów produkcji żywności opartych na koncepcji ''pull''
PublicationW niniejszej publikacji przedstawiono kluczowe aspekty ciągłego doskonalenia systemów produkcji żywności opartej na koncepcji ''pull''. Autorzy zaprezentowali możliwość wykorzystania cyklu PDCA w doskonaleniu systemów opartych na kartach Kanban. Jako grupa podmiotów gospodarczych zostały wybrane placówki żywienia zbiorowego.
-
Doskonalenie funkcjonowania firm produkcyjnych z wykorzystaniem połączonego modelu planowania potrzeb materiałowych i heijunki
PublicationW niniejszej publikacji autorzy zaprezentowali koncepcję połączenia planowania potrzeb materiałowych z harmonogramem heijunka. Przybliżono kluczowe założenia MRP oraz zasady budowy planu produkcji z wykorzystaniem heijunka box. Zaprezentowana przez autorów koncepcja wiąże się z realizacją algorytmu postępowania obejmującego siedem podstawowych kroków. Tego typu połączenie pozwoli na wzrost efektywności realizowanych działań przez...
Year 2009
-
Czynniki sukcesu i ich wpływ na proces produkcji
PublicationProces produkcji jest jednym z elementów łańcucha dostaw. Z tego względu podstawš do okrelenia atrybutów procesu produkcji jest jego rola w osišgnięciu sukcesu przez cały łańcuch dostaw. W wyniku dokonanej analizy literatury dotyczšcej problematyki kluczowych czynników sukcesu łańcucha dostaw, do okrelenia atrybutów procesu produkcji został wykorzystany model SCOR (Supply-Chain Operations Referencemodel). W artykule scharakteryzowano...
-
Czynniki sukcesu w strukturach klastrowych
PublicationPrzedmiotem analizy w poniższym artykule są klastry definiowane przez Portera jako "geograficzne skupisko wzajemnie powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji w poszczególnych dziedzinach, konkurujących między sobą, ale również współpracujących". Autorzy artykułu podejmują próbę zidentyfikowania tzw. czynników sukcesu, tj....
-
Determinanty jakości usług w zakładach opieki zdrowotnej
PublicationNiniejsza publikacja ma na celu zaprezentowanie możliwości prowadzenia analiz dotyczących jakości usług zdrowotnych, poprzez zidentyfikowanie i scharakteryzowanie kluczowych determinant jakości usług. Przedstawione analizy ograniczono do przychodni publicznej opieki zdrowotnej, z uwagi na fakt powszechności korzystania klientów z tego typu zakładów opieki zdrowotnej, a także pewnego niedostatku opracowań związanych z przychodniami,...
seen 822 times