Algorytmizacja tworzenia i dystrybucji treści medialnych a doświadczenie liminalne i zawodowa tożsamość dziennikarska
Abstract
W cyfrowym środowisku współczesnych mediów algorytmy mogą tworzyć tekstowe i wizualne treści dziennikarskie oraz wiele wersji tego samego artykułu z uwzględnieniem potrzeb poszczególnych odbiorców/użytkowników . Algorytmizacja dziennikarskiej pracy jest coraz chętniej wykorzystywana w zarządzaniu organizacjami mediów, a analizy danych o czytelnikach, widzach i słuchaczach decydują o podejmowanych tematach zastępując tradycyjnego dziennikarskiego „nosa” i ułatwiają reklamodawcom dostęp do odbiorców. Obecność dziennikarza w procesie powstawania i dystrybucji treści medialnej nie jest już niezbędna. Coraz powszechniejsza presja algorytmizacji dziennikarstwa skłania do badań nad zawodową tożsamością dziennikarzy i nad podejmowanymi przez nich strategiami w obliczu nowych technologii. W artykule sugeruję, że dogodną badawczą perspektywą pozwalającą uzyskać wzgląd w postawy wobec algorytmizacji tworzenia i dystrybucji dziennikarskiej treści jest koncepcja liminalności.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2023
- Bibliographic description:
- Kreft J.: Algorytmizacja tworzenia i dystrybucji treści medialnych a doświadczenie liminalne i zawodowa tożsamość dziennikarska// Współczesne media. Dziennikarstwo jakościowe/ Lublin: , 2023,
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 100 times