Abstract
Rosnąca liczba wykrywanych wad kontaktowo – zmęczeniowych i jednocześnie malejąca liczba wykrywanych wad 421 pęknięcie poprzeczne spoiny termitowej powoduje, że spada efektywność badań defektoskopowych metodą ultradźwiękową, a dotychczas stosowane kryteria oceny trwałości (przydatności) eksploatacyjnej szyn kolejowych ulegają stopniowo dezaktualizacji. Tym samym przed diagnostami stają nowe wyzwania. W artykule przedstawiono listę wstępnie wytypowanych czynników mogących wpływać na powstawanie wad w szynach kolejowych. Scharakteryzowano je, a następnie przeanalizowano część z nich. Podjęto próbę sformułowania pierwszych wniosków
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- VI Konferencja Naukowo - Techniczna "Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym" strony 586 - 595
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Zariczny J., Grulkowski S.: Analiza czynników wpływających na powstanie wybranych wad w szynach kolejowych// VI Konferencja Naukowo - Techniczna "Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym"/ Radom: Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, 2013, s.586-595
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 107 times