Analiza praktyk związanych z zarządzaniem projektami informatycznymi i utrzymaniem usług IT i ich wpływu na realne sukcesy przedsięwzięć. Identyfikacja luk i rekomendacje dotyczące usprawnień - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analiza praktyk związanych z zarządzaniem projektami informatycznymi i utrzymaniem usług IT i ich wpływu na realne sukcesy przedsięwzięć. Identyfikacja luk i rekomendacje dotyczące usprawnień

Abstract

Celem niniejszego artykułu jest dokonanie analizy praktyk związanych z zarządzaniem projektami informatycznymi, utrzymaniem usług IT i ich wpływu na realne sukcesy przedsięwzięć, a następnie identyfikacja luk występujących pomiędzy tymi obszarami oraz rekomendacje usprawnień eliminujących te luki.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 386 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Przedsiębiorczość i Zarządzanie no. XIX, pages 329 - 344,
ISSN: 1733-2486
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Wilczewski S.: Analiza praktyk związanych z zarządzaniem projektami informatycznymi i utrzymaniem usług IT i ich wpływu na realne sukcesy przedsięwzięć. Identyfikacja luk i rekomendacje dotyczące usprawnień// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. XIX., iss. 9cz. III (2018), s.329-344
Bibliography: test
  1. Analiza praktyk związanych z zarządzaniem projektami informatycznymi i utrzymaniem usług IT i ich wpływu na realne sukcesy przedsięwzięć. Identyfikacja luk i rekomendacje dotyczące usprawnień Bibliografia AXELOS (2016), ITIL® Practitioner Guidance open in new tab
  2. Badewi A. (2016), The impact of project management (PM) and benefits management (BM) practices on project success: Towards developing a project benefits governance framework, "In- ternational Journal of Project Management", 34(4), ss. 761-778. open in new tab
  3. Horobet Y., Miłosz M. (2017). Pojęcie, modele i metryki jakości oprogramowania -przegląd, "Journal of Computer Sciences Institute", nr 4, ss. 92-98.
  4. ItSMF, U.K. (2012), ITIL Foundation Handbook, The Stationery Office, Norwich. International Institute of Bussines Analysis (2015), A guide to the Business Analysis Body of Knowledge®, v 3. open in new tab
  5. Kossmann M. (2013), Requirements management: How to ensure you achieve what you need from your projects, Gower. open in new tab
  6. Manifesto C.H.A.O.S. (2013), Think Big, Act Small, The Standish Group International Inc. open in new tab
  7. Niazi M., Mahmood S., Alshayeb M. i in. (2016), Toward successful project management in glob- al software development, "International Journal of Project Management", 34(8), ss. 1553-1567. open in new tab
  8. Paech B., Kerkow D. (2004), Non-functional requirements engineering-quality is essential [w:] 10th International Workshop on Requirments Engineering Foundation for Software Quality, Ryga, ss. 237-250 . open in new tab
  9. Project Management Institute (2013), A guide to the project management body of knowledge (PMBOK guide) Fifth Edition, Project Management Institute, Newtown Square. open in new tab
  10. Saini R., Dubey S.K., Rana A. (2011), Analytical study of maintainability models for quality evaluation, "Indian Journal of Computer Science and Engineering", 2(3), ss. 449-454.
  11. Stettina C.J., Kroon E. (2013). Is there an agile handover? an empirical study of documentation and project handover practices across agile software teams [w:] Engineering, Technology and Innovation (ICE) & IEEE International Technology Management Conference, 2013 International Conference, IEEE, ss. 1-12. open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 214 times

Recommended for you

Meta Tags