Analiza warunków pracy silnika spalinowego lokomotywy na biegu jałowym - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Analiza warunków pracy silnika spalinowego lokomotywy na biegu jałowym

Abstract

W trakcie eksploatacji lokomotyw z silnikami spalinowymi obserwowany jest znaczny udział pracy silnika spalinowego w stanie biegu jałowego. Dlatego też średnia wartość strumienia paliwa zużywanego przez silnik spalinowy lokomotywy w tym stanie będzie miała istotny wpływ na efektywność energetyczną układu napędowego. Wyznaczaniu wartości tego parametru musi towarzyszyć jednoznaczna klasyfikacja warunków pracy układu napędowego lokomotywy. W artykule przedstawiono propozycję klasyfikacji warunków pracy układu napędowego lokomotywy z silnikiem spalinowym umożliwiającą wyróżnienie stanu biegu jałowego. Przedstawiono metodę wyznaczania średniej wartości strumienia paliwa zużywanego w stanie biegu jałowego, przy wykorzystaniu najczęściej stosowanych systemów pomiarowych w lokomotywach z przekładniami elektrycznymi.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 123 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Combustion Engines pages 275 - 282,
ISSN: 2300-9896
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Kortas P., Kropiwnicki J.: Analiza warunków pracy silnika spalinowego lokomotywy na biegu jałowym// Combustion Engines. -., iss. 3 (2013), s.275-282
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 164 times

Recommended for you

Meta Tags