Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine

Abstract

Artykuł przedstawia szczegółowy model matematyczny układu napędu statku obejmującego: wolnoobrotowy silnik spalinowy okrętowy, śruba okrętowa oraz regulator prędkości kątowej. Model ten, następnie jest wykorzystany do badania symulacyjnego zachowania układu zarówno w stanach ustalonych jak i nieustalonych. Model jest zweryfikowany z wynikami eksperymentalnymi. Przedstawienie oryginalnej metody oceny wrażliwości układu względem zmiany reakcyjności turbiny turbodoładowarki jest kolejnym punktem referatu. Metoda ta jest zastosowana do określenia zmiany charakterystyk dynamicznych i statycznych układu przy dopuszczalnych zmian dla reakcyjności turbiny. Badanie wpływu tego ostatniego parametru na zachowanie się układu w czasie jest głównym celem artykułu.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 22 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Journal of Polish CIMEEAC no. 6, pages 55 - 70,
ISSN: 1231-3998
Language:
English
Publication year:
2011
Bibliographic description:
Ghaemi M.: Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 6., nr. No.1 (2011), s.55-70
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 102 times

Recommended for you

Meta Tags