Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine
Abstrakt
Artykuł przedstawia szczegółowy model matematyczny układu napędu statku obejmującego: wolnoobrotowy silnik spalinowy okrętowy, śruba okrętowa oraz regulator prędkości kątowej. Model ten, następnie jest wykorzystany do badania symulacyjnego zachowania układu zarówno w stanach ustalonych jak i nieustalonych. Model jest zweryfikowany z wynikami eksperymentalnymi. Przedstawienie oryginalnej metody oceny wrażliwości układu względem zmiany reakcyjności turbiny turbodoładowarki jest kolejnym punktem referatu. Metoda ta jest zastosowana do określenia zmiany charakterystyk dynamicznych i statycznych układu przy dopuszczalnych zmian dla reakcyjności turbiny. Badanie wpływu tego ostatniego parametru na zachowanie się układu w czasie jest głównym celem artykułu.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Polish CIMEEAC
nr 6,
strony 55 - 70,
ISSN: 1231-3998 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Ghaemi M.: Changing the Ship Propulsion System Performances Induced by Variation in Reaction Degree of Turbocharger Turbine// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 6., nr. No.1 (2011), s.55-70
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy