Abstract
Wskazano, że przy wprowadzaniu długich pociągów pojawiają się możliwości, ale i ograniczenia różnej natury oraz problemy do rozwiązania. Inne w przypadku długich pociągów i inne w przypadku ciężkich pociągów. Pokazano długie pociągi, jako szansę na polepszenie bezpieczeństwa na drogach, poprzez ograniczenie na nich ruchu samochodów ciężarowych. Łatwiej będzie w praktyce realizować pomysł „Tiry na tory” Długie pociągi są szansą na zmniejszeni kosztów przewozów towarowych i zmniejszenie zajętości torów. Gdzie w składzie pociągu umieścić lokomotywy? Pokazano znaczenie metod i metodyki prowadzenia długich pociągów, w tym znaczenie i wpływ siły pociągowej oraz siły hamowania na nawierzchnię kolejową i bezpieczeństwo jazdy. Zwiększenie oddziaływań cyklicznych na tor w przypadku długich pociągów i ich ewentualny wpływ na degradację toru. Do analizy wybranych zagadnień wykorzystano uogólnione układy dynamiczne i nieklasyczny rachunek operatorów
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- 64. Konferencja NaukowaKomitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB :Inżynieria kolejowa - szanse i wyzwania strony 173 - 186
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Mieloszyk E.: Długie pociągi// 64. Konferencja NaukowaKomitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB :Inżynieria kolejowa - szanse i wyzwania/ ed. dr hab. Piotr Kozioł; dr hab. inż. Andrzej Szarata; dr inż. Wojciech Drozd Kraków: Politechnika Krakowska, 2018, s.173-186
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 180 times