Abstract
W artykule na podstawie własnych badań scharakteryzowano działalność Uniwersytetów Dziecięcych (UD) w Polsce w roku akademickim 2018/2019 przez pryzmat kwestii dotyczących wymiaru personalnego i finansowego, a także oferty programowej skierowanej do słuchaczy. W badaniu brało udział 45 jednostek. Wyniki badań wskazują, że większość jednostek funkcjonuje w ramach szkolnictwa wyższego. Dominującą grupę prowadzących zajęcia stanowili nauczyciele akademiccy, a najpopularniejszą formą zajęć były wykłady, warsztaty, a także pokazy i prezentacje multimedialne. Tematyka prowadzonych zajęć dotyczyła zagadnień z biologii (71%), następnie kultury, sztuki, muzyki i plastyki (64%), a także fizyki i astronomii (58%) oraz informatyki (58%). Działalność Uniwersytetów Dziecięcych była finansowana głównie z opłat pobieranych od rodziców (47%), dotacji ze środków samorządowych (36%), a także środków przekazanych od podmiotów, które prowadziły UD (33%).
Citations
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Magazine publication
- Type:
- Magazine publication
- Published in:
-
Studia i Materiały Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski
no. 1,
edition 32,
pages 5 - 20,
ISSN: 1733-9758 - Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Brzezicki, Ł. (2020). Działalność Uniwersytetów Dziecięcych w Polsce. Studia i Materiały, 1(32), 5–20.
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) https://doi.org/10.7172/1733-9758.2020.32.1
- Verified by:
- No verification
seen 53 times