Abstract
Pandemia COVID-19 wymusiła na polskim systemie szkolnictwa wyższego szereg zmian, z których główne dotyczą zmian w zakresie organizacji pracy, cyfryzacji procesów obsługi toku studiów. Przepisy prawa stanowią już o e-teczce, mamy rozporządzenia dotyczące jej prowadzenia, niemniej niewiele uczelni, o ile w ogóle, prowadzi na chwilę obecną akta osobowe studentów w postaci elektronicznej. Jednym z elementów składowych e-teczki jest dyplom ukończenia studiów. Publikacja traktuje o obecnym systemie prawnym dotyczącym dyplomów oraz e-dyplomów. Wskazuje na konieczność wprowadzenia dodatkowych zapisów prawnych, które umożliwiłyby na wdrożenie tego rozwiązania. W artykule dokonano również przeglądu istniejących rozwiązań stosowanych w innych krajach i ewentualnych potencjalnych istniejących możliwościach cyfrowego odwzorowania dyplomu. Wprowadzenie e-dyplomów, bądź do ich całkowitego wdrożenia cyfrowych odwzorowań tych dokumentów, jest kwestią czasu. W artykule wskazano na potencjalne ścieżki procedowania tego rozwiązania.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Administracja uczelni wobec nowych wyzwań. Cyfryzacja procesów, profesjonalizacja obsługi studenta. strony 283 - 305
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Braun W., Górak-Sosnowska K.: E-dyplomy: uwarunkowania administracyjne i funkcjonalne ich wprowadzenia na polskich uczelniach// ADMINISTRACJA UCZELNI WOBEC NOWYCH WYZWAŃ : Cyfryzacja procesów, profesjonalizacja obsługi studenta/ Warszawa: SGH Oficyna Wydawnicza , 2020, s.283-305
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 245 times
Recommended for you
Architektura i mechanizmy Równoległego Internetu IPv6 QoS
- K. Gierłowski,
- H. Tarasiuk,
- W. Góralski
- + 9 authors
Architektura i mechanizmy Równoległego Internetu Ipv6 QoS
- H. Tarasiuk,
- W. Góralski,
- J. Granat
- + 8 authors