Abstract
Celem artykułu jest pomiar za pomocą metody DEA oraz indeksu Malmquista efektywności oraz produktywności administracji publicznego szkolnictwa wyższego. Do badania przyjęto 58 szkół wyższych podlegających Ministerstwu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2014-2017. Uzyskane wyniki efektywności oscylują wokół 70%. Najbardziej efektywne okazały się uczelnie pedagogiczne, a najmniej rolnicze. Natomiast największy wzrost produktywności odnotowano w roku akademickim 2015/2016 w uczelniach technicznych.
Citations
Author (1)
Cite as
Full text
Keywords
Details
- Category:
- Magazine publication
- Type:
- Magazine publication
- Published in:
-
Studia z Polityki Publicznej
no. 1,
edition 25,
pages 9 - 25,
ISSN: 2391-6389 - Publication year:
- 2020
- Bibliographic description:
- Brzezicki, Ł. (2020). Efektywność i produktywność administracji szkolnictwa wyższego. Studia z Polityki Publicznej, 7(1(25), 9–25. doi: 10.33119/KSzPP/2020.1.1.
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) https://doi.org/10.33119/kszpp/2020.1.1
- Verified by:
- No verification
seen 17 times