Abstract
Celem artykułu jest pomiar efektywności działalności dydaktycznej oraz określenie rankingu efektywności wyższych szkół zawodowych w 2012 roku. Analiza obejmuje 25 wyższych szkół zawodowych nadzorowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Do obliczenia efektywności wykorzystano nieparametryczną metodę DEA. Za rezultaty przyjęto liczbę absolwentów oraz wskaźnik oceny preferencji pracodawców, w przypadku nakładów w zależności od wybranego modelu ujęto dotację stacjonarną, koszty lub przychody działalności dydaktycznej oraz liczbę nauczycieli. Dla modelu 1 i 2 było 8, zaś dla 3 modelu 9 efektywnych szkół wyższych. Średnia nieefektywność wynosi między 83% a 84%.
Citations
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Details
- Category:
- Magazine publication
- Type:
- Magazine publication
- Published in:
-
Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica
no. 4,
edition 323,
pages 53 - 66,
ISSN: 0208-6018 - Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Brzezicki, Łukasz. (2016). Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 4(323), [53]–66. https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
- Verified by:
- No verification
seen 75 times