Kształcić czy propwadzić badania naukowe? Analiza efektywności kształcenia i efektywności naukowej na przykładzie wybranych publicznych szkół wyższych w Polsce
Abstract
W artykule przedstawiono analizę ilościową oceny efektywności procesu kształcenia i prowadzonych badań naukowych w publicznych szkołach wyższych. Analizie poddano 31 publicznych szkól wyższych podlegających pod MNiSW dla lat 2001–2008. Pomiar efektywności został przeprowadzony przy zastosowaniu metody nieparametrycznej DEA oddzielnie dla dwóch podgrup uczelni: uniwersytetów i szkół technicznych. Za rezultaty procesu kształcenia przyjęto liczbę absolwentów studiów stacjonarnych oraz studiów niestacjonarnych, a za wyniki działalności badawczej uczelni: liczbę publikacji, cytowań oraz wartość grantów. Porównanie wskaźników efektywności wskazuje na ich ujemną korelacją co może potwierdzać wymienność działalności dydaktycznej i naukowej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Edukacja
pages 20 - 33,
ISSN: 0239-6858 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Wolszczak-Derlacz J.: Kształcić czy propwadzić badania naukowe? Analiza efektywności kształcenia i efektywności naukowej na przykładzie wybranych publicznych szkół wyższych w Polsce// Edukacja. -., nr. 2 (122) (2013), s.20-33
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 125 times