Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących

Abstract

Celem niniejszego artykułu jest wyznaczenie efektywności działalności dydaktycznej publicznych uczelni wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA oraz określenie wpływu potencjalnych czynników decydujących o jej poziomie. Analiza obejmuje 50 szkół wyższych w okresie 2009–2012. Wyznaczono, że wśród potencjalnych determinant ujemny wpływ na efektywność ma udział dotacji MNiSW do przychodów ogółem z działalności dydaktycznej, a dodatni liczba studentów (uczelnie większe charakteryzowały się wyższą efektywnością). Wskaźniki efektywności uzależnione były też od typu szkoły: uniwersytety, uczelnie ekonomiczne i pedagogiczne charakteryzowały się wyższą efektywnością aniżeli uczelnie rolnicze.

Citations

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Authors (2)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 13 times
Publication version
Accepted or Published Version
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.12775/AUNC_ECON.2015.006
License
Creative Commons: CC-BY-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia no. 46, edition 1, pages 123 - 139,
ISSN: 2080-0339
Language:
Polish
Publication year:
2015
Bibliographic description:
Brzezicki Ł., Wolszczak-Derlacz J.: Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących// Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia. -Vol. 46., iss. 1 (2015), s.123-139
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.12775/aunc_econ.2015.006
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 128 times

Recommended for you

Meta Tags