Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących
Abstract
Celem niniejszego artykułu jest wyznaczenie efektywności działalności dydaktycznej publicznych uczelni wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA oraz określenie wpływu potencjalnych czynników decydujących o jej poziomie. Analiza obejmuje 50 szkół wyższych w okresie 2009–2012. Wyznaczono, że wśród potencjalnych determinant ujemny wpływ na efektywność ma udział dotacji MNiSW do przychodów ogółem z działalności dydaktycznej, a dodatni liczba studentów (uczelnie większe charakteryzowały się wyższą efektywnością). Wskaźniki efektywności uzależnione były też od typu szkoły: uniwersytety, uczelnie ekonomiczne i pedagogiczne charakteryzowały się wyższą efektywnością aniżeli uczelnie rolnicze.
Citations
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Details
- Category:
- Magazine publication
- Type:
- Magazine publication
- Published in:
-
Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia
no. 46,
edition 1,
pages 123 - 139,
ISSN: 2080-0339 - Publication year:
- 2015
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) http://dx.doi.org/10.12775/aunc_econ.2015.006
- Verified by:
- No verification
seen 54 times