Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ocena efektywności działalności dydaktycznej publicznych szkół wyższych w Polsce wraz z analizą czynników ją determinujących

Abstract

Celem niniejszego artykułu jest wyznaczenie efektywności działalności dydaktycznej publicznych uczelni wyższych za pomocą nieparametrycznej metody DEA oraz określenie wpływu potencjalnych czynników decydujących o jej poziomie. Analiza obejmuje 50 szkół wyższych w okresie 2009–2012. Wyznaczono, że wśród potencjalnych determinant ujemny wpływ na efektywność ma udział dotacji MNiSW do przychodów ogółem z działalności dydaktycznej, a dodatni liczba studentów (uczelnie większe charakteryzowały się wyższą efektywnością). Wskaźniki efektywności uzależnione były też od typu szkoły: uniwersytety, uczelnie ekonomiczne i pedagogiczne charakteryzowały się wyższą efektywnością aniżeli uczelnie rolnicze.

Citations

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Details

Category:
Magazine publication
Type:
Magazine publication
Published in:
Acta Universitatis Nicolai Copernici, Ekonomia no. 46, edition 1, pages 123 - 139,
ISSN: 2080-0339
Publication year:
2015
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) http://dx.doi.org/10.12775/aunc_econ.2015.006
Verified by:
No verification

seen 28 times

Recommended for you

Meta Tags