Abstrakt
Celem artykułu jest pomiar efektywności działalności dydaktycznej oraz określenie rankingu efektywności wyższych szkół zawodowych w 2012 roku. Analiza obejmuje 25 wyższych szkół zawodowych nadzorowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Do obliczenia efektywności wykorzystano nieparametryczną metodę DEA. Za rezultaty przyjęto liczbę absolwentów oraz wskaźnik oceny preferencji pracodawców, w przypadku nakładów w zależności od wybranego modelu ujęto dotację stacjonarną, koszty lub przychody działalności dydaktycznej oraz liczbę nauczycieli. Dla modelu 1 i 2 było 8, zaś dla 3 modelu 9 efektywnych szkół wyższych. Średnia nieefektywność wynosi między 83% a 84%.
Cytowania
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- Publikacja w czasopiśmie
- Opublikowano w:
-
Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica
nr 4,
wydanie 323,
strony 53 - 66,
ISSN: 0208-6018 - Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Brzezicki, Łukasz. (2016). Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 4(323), [53]–66. https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
- Weryfikacja:
- Brak weryfikacji
wyświetlono 75 razy