Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku

Abstrakt

Celem artykułu jest pomiar efektywności działalności dydaktycznej oraz określenie rankingu efektywności wyższych szkół zawodowych w 2012 roku. Analiza obejmuje 25 wyższych szkół zawodowych nadzorowanych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Do obliczenia efektywności wykorzystano nieparametryczną metodę DEA. Za rezultaty przyjęto liczbę absolwentów oraz wskaźnik oceny preferencji pracodawców, w przypadku nakładów w zależności od wybranego modelu ujęto dotację stacjonarną, koszty lub przychody działalności dydaktycznej oraz liczbę nauczycieli. Dla modelu 1 i 2 było 8, zaś dla 3 modelu 9 efektywnych szkół wyższych. Średnia nieefektywność wynosi między 83% a 84%.

Cytowania

Autor (1)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
Publikacja w czasopiśmie
Opublikowano w:
Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica nr 4, wydanie 323, strony 53 - 66,
ISSN: 0208-6018
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Brzezicki, Łukasz. (2016). Efektywność procesu kształcenia w wyższych szkołach zawodowych w 2012 roku. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 4(323), [53]–66. https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) https://doi.org/10.18778/0208-6018.323.04
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

wyświetlono 37 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi