Abstract
Wyróżniamy trzy podstawowe algorytmy generujące labirynty, których grafowa reprezentacja ma postać drzew: błądzenia losowego, budowania ścian i komórkowy[1]. W pracy przedstawione zostaną modyfikacje algorytmu komórkowego, które potrafią wygenerować tę samą klasę labiryntów, co podstawowa wersja algorytmu, przy jednoczesnej zmianie parametrów opisujących ich wygląd (preferencja kierunku wyjścia, średnia liczba wyjść z pokoju, średnia długość korytarza itp.); jak i modyfikacje zawężające klasę generowanych labiryntów (przez wprowadzenie masek hipsometrycznych). Omówiony zostanie również istotny wpływ tych modyfikacji na fabularyzację labiryntów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. 19,
pages 389 - 393,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Noga P.: Generatory labiryntów: modyfikacje algorytmu komórkowego i analiza właściwości generowanej klasy// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 19., (2010), s.389-393
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 310 times