Abstrakt
Wyróżniamy trzy podstawowe algorytmy generujące labirynty, których grafowa reprezentacja ma postać drzew: błądzenia losowego, budowania ścian i komórkowy[1]. W pracy przedstawione zostaną modyfikacje algorytmu komórkowego, które potrafią wygenerować tę samą klasę labiryntów, co podstawowa wersja algorytmu, przy jednoczesnej zmianie parametrów opisujących ich wygląd (preferencja kierunku wyjścia, średnia liczba wyjść z pokoju, średnia długość korytarza itp.); jak i modyfikacje zawężające klasę generowanych labiryntów (przez wprowadzenie masek hipsometrycznych). Omówiony zostanie również istotny wpływ tych modyfikacji na fabularyzację labiryntów.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr 19,
strony 389 - 393,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Noga P.: Generatory labiryntów: modyfikacje algorytmu komórkowego i analiza właściwości generowanej klasy// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 19., (2010), s.389-393
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 310 razy