Abstract
Spękania poprzeczne są jednym z najczęstszych typów uszkodzeń występujących na polskich drogach. Artykuł przedstawia wyniki badań spękań poprzecznych dróg zlokalizowanych w Polsce północno-wschodniej. Na podstawie badań terenowych podjęto próbę wyznaczenia związków pomiędzy częstotliwością spękań, zdefiniowaną indeksem spękań, a wybranymi cechami nawierzchni. Analizowane były następujące cechy nawierzchni: typ podbudowy (podbudowa z kruszywa lub podbudowa związana cementem), grubość nawierzchni, grubość warstw asfaltowych, grubość podbudowy, rodzaj podłoża gruntowego, sztywność warstw asfaltowych zdefiniowana modułem sztywności, wytrzymałość na pośrednie rozciąganie, wiek nawierzchni oraz natężenie ruchu. Analizowano również związki pomiędzy intensywnością spękań poprzecznych a rodzajem zastosowanej podbudowy (podbudowa z kruszywa niezwiązanego lub podbudowa związana cementem).
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Title of issue:
- Pavement cracking : Mechanism, modeling, detection, testing, and case histories strony 853 - 860
- Language:
- English
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Pszczoła M., Judycki J., Dołżycki B.: Investigation of transverse cracking of asphalt pavements in the north-eastern Poland// Pavement cracking : Mechanism, modeling, detection, testing, and case histories/ ed. eds: Imad L. Al-Qadi, T. Scarpas, A. Loizos. Leiden: CRC Press/Balkema, 2008, s.853-860
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1201/9780203882191.ch83
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 125 times