Abstrakt
Spękania poprzeczne są jednym z najczęstszych typów uszkodzeń występujących na polskich drogach. Artykuł przedstawia wyniki badań spękań poprzecznych dróg zlokalizowanych w Polsce północno-wschodniej. Na podstawie badań terenowych podjęto próbę wyznaczenia związków pomiędzy częstotliwością spękań, zdefiniowaną indeksem spękań, a wybranymi cechami nawierzchni. Analizowane były następujące cechy nawierzchni: typ podbudowy (podbudowa z kruszywa lub podbudowa związana cementem), grubość nawierzchni, grubość warstw asfaltowych, grubość podbudowy, rodzaj podłoża gruntowego, sztywność warstw asfaltowych zdefiniowana modułem sztywności, wytrzymałość na pośrednie rozciąganie, wiek nawierzchni oraz natężenie ruchu. Analizowano również związki pomiędzy intensywnością spękań poprzecznych a rodzajem zastosowanej podbudowy (podbudowa z kruszywa niezwiązanego lub podbudowa związana cementem).
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Pavement cracking : Mechanism, modeling, detection, testing, and case histories strony 853 - 860
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Pszczoła M., Judycki J., Dołżycki B.: Investigation of transverse cracking of asphalt pavements in the north-eastern Poland// Pavement cracking : Mechanism, modeling, detection, testing, and case histories/ ed. eds: Imad L. Al-Qadi, T. Scarpas, A. Loizos. Leiden: CRC Press/Balkema, 2008, s.853-860
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/9780203882191.ch83
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy